پس‌لرزه‌های دیدار مخفی به اسرائیل رسید/ موساد شاکی شد

هیأت پخش رژیم صهیونیستی (کان) در این باره گزارش داد که کادر محرمانه موساد که سالها در موضوع لیبی کار کرده‌اند پس از لو رفتن دیدار کوهن و المنقوش بسیار آسیب دیده‌اند. این شبکه اعلام کرد: درباره میزان این آسیب بحث وجود دارد و هنوز کسی اطلاع ندارد که وضعیت در آینده چگونه خواهد بود.

براساس گزارش این شبکه با توجه به این که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع «عبدالحمید دبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی صورت گرفته، این بدان معناست که روابط اسرائیل با وی نیز پس از لو رفتن دیدار وزیران امورخارجه دو طرف آسیب خواهد دید.

شبکه کان اضافه کرد: اکنون تنش شدید و اتهامات متقابلی که میان موساد و وزارت امورخارجه اسرائیل وجود دارد به روابط حساس اسرائیل با کشورهایی مربوط می شود که هیچ گونه روابط دیپلماتیک با تل آویو ندارند.

«عمیحای اشتاین» خبرنگار سیاسی کان در این باره دوشنبه شب اعلام کرد که وزارت امورخارجه اسرائیل به دنبال آن بود که پس از دیدار کوهن و المنقوش مستقیما هفته گذشته آن را اعلام کند، اما در لیبی به صورت روشن از تل آویو خواستند که خبر این دیدار به تعویق بیفتد.

وی گفت که مقامات لیبی بیم آن داشتند که با پاسخ منفی افکار عمومی خود روبه رو شوند و به همین دلیل درخواست کردند که خبر این دیدار به تعویق بیفتد.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی یکشنبه شب در واکنش به افشای خبر دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم و تظاهرات کردند و تظاهر کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز منقوش را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور منقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر پایبندی کامل به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهم‌ترین آنها آرمان فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

در پی افشای دیدار المنقوش با کوهن، پارلمان لیبی روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار کرد.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور نجلا المنقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.