ضرب الاجل۷۲ساعته به آقای شهردار

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی جهت ساماندهی نخاله های ساختمانی و انتقال آن ها، به شهردار بجنورد ضرب الاجل ۷۲ ساعته داد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در جریان بازدید از یکی از مکان های پیش بینی شده از سوی شهرداری بجنورد جهت تخلیه نخاله های ساختمانی واقع در ضلع غربی کنار گذر شمالی(امتداد جاده لنگر_گلستان شهر) نسبت به بروز و تشدید تهدیدات زیست محیطی و پیامدهای مخرب و نگران کننده این نوع اقدامات، به مسؤولان ذی ربط هشدار داد.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در این خصوص مسؤولیت قانونی بر عهده دارند گفت: صیانت از حقوق عامه مانند حفاظت از محیط زیست،از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی و  در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است و قطعا در این خصوص هیچگونه اغماض و مماشات در کار نخواهد بود.

وی در ادامه به نامناسب بودن جانمایی صورت گرفته جهت تخلیه نخاله های ساختمانی از سوی شهرداری بجنورد اشاره و  بلافاصله  به شهردار بجنورد دستور داد هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این وضعیت و انتقال نخاله های ساختمانی به مکان مناسب چاره  اندیشی کنند و نتیجه را گزارش کنند.

براتی زاده علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و وجود جلوه ها  و مناظر ناخوشایند در مقابل انظار رانندگان و مسافران در طول این‌مسیر، از جانمایی غیرکارشناسانه و نامناسب بودن محل پیش بینی شده جهت  دفنگاه  نخاله های ساختمانی بعنوان بخشی از مشکلات مبتلابه و در عین حال تعجب برانگیز در این حوزه یاد کرد.

کشمیری، شهردار بجنورد نیز با بیان اینکه پیش بینی این‌ مکان جهت دفنگاه نخاله های ساختمانی اقدامی بوده که در گذشته و پیش از دوران مسؤولیت وی صورت گرفته، قول مساعد داد هر چه سریعتر اقدام لازم در راستای ساماندهی وضعیت موجود در موعد یاد شده انجام و نتیجه را گزارش ارائه دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.