درخواست عجیب امام جمعه اصفهان درباره حضور روحانیون در همه ارکان نظام

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: روحانیون تحصیل کرده باید در سرتاسر بدنه دولت مثل بانک ها به عنوان برنامه ریزان فرهنگی به صورت موثر حضور داشته باشند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز (سه شنبه، ۱۴ شهریورماه) با اشاره به ادغام برخی بانک ها گفت: معتقدم مصوبه سران قوا در سال ۹۹ مبنی برادغام همه بانک های وابسته به نیروهای مسلح تحت بانک دولتی سپه اقدامی شایسته و قابل تقدیر بود چرا که فضای نیروهای مسلح باید از یکسری مسائل چون مباحث مالی و تجارت مبرا باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه از ابتدا با ایجاد بانک های خصوصی در کشور مخالف بودم، خاطرنشان کرد: تأسیس بانک های خصوصی اقدامی بی مبنا بوده است، اختیار تام عده ای از افراد با عنوان یک بانک خصوصی در هزینه کرد و خرج کردن منابع مالی مردم، قابل قبول نیست و می تواند فجایع و آسیب هایی به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: گرچه خصوصی سازی امری قابل قبول بوده ولی خصوصی سازی در یک سری امور پذیرفته نیست چرا که سررشته برخی امور باید در دستان دولت باشد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مدیران بانکی باید نسبت به هزینه های زیادی که تحت عنوان بَرج محسوب می شود حساس باشند و مانع از خرج شدن منابع درامدی مردم صرف بانک شوند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر معتقدم که نباید به همه وام داد، وام را باید فقط به کسی داد که امکان بازپرداخت را داشته باشد، معوقه های میلیاردی بانک ها ناشی از بی توجهی مدیران به این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت در عرصه تولید، کارخانه داری و تجارت، هنر و استعداد خاصی می طلبد که هرکسی در آن متبحر نیست، از سوی دیگر بانک ها اگر کسی را یافتند که توانایی تولید دارند، گشاده رو و گشاده دست در دادن وام رفتار کنند.

طباطبایی نژاد در ادامه گفت: روحانیون تحصیل کرده در اقصی نقاط بدنه دولت مثل بانک ها به عنوان برنامه ریزان فرهنگی، باید به صورت موثر حضور داشته باشند. گرچه موافق خروج روحانیون تحصیل کرده و نخبه فرهنگی از بدنه حوزه علمیه به دلیل فاصله گرفتن از درس و بحث نیستم ولی حضور عده ای از روحانیون در ارکان نظام و دستگاه های دولتی چون بانک یک ضرورت است که اثرات مثبتی داشته است.

وی ادامه داد: البته براساس تلاش های صورت گرفته چون ضبط فایل های تدریس و امکان تحصیل مجازی، حضور روحانیون در دستگاه های دولتی در جایگاه برنامه ریزان فرهنگی و دینی مانع از ادامه تحصیل علوم نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.