درخواست فوری رشیدی‌کوچی از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان/با میرسلیم برخورد کنید

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اینترنتی «فراز» به اظهارات اخیر مصطفی میرسلیم واکنش نشان داد.

«اگر مردم را آزاد بگذاریم، ممکن است از توییتر به ضرر کشور استفاده کنند. من برای کسانی که فیلتر را می‌شکانند در توییتر مطلب می‌گذارم تا بگویم دقت کنید اشتباه نکنید. منی که دارم مطلبم را در توئیتر می‌گذارم، برای کسانی است که فیلتر را می‌شکانند و می‌روند نگاه می‌کنند، می‌گویم دقت کنید اشتباه نکنید. توئیتر مطالب گمراه کننده و بد دارد البته توئیتر مطالب خوب هم دارد مثل مطالب من.» این بخشی از گفت‌وگوی اخیر سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مجلس و طرفدار فیلترینگ است.

سخنان میرسلیم بار دیگر همچون ماجرای «لنکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

رشیدی‌کوچی گفت: اینکه آقای میرسلیم این‌گونه سخن می‌گویند، خیلی عجیب نیست. قبلا هم مسبوق به سابقه بوده است. به نظر من هدف از این ادبیات، بازی با اعصاب مردم است یعنی به نوعی آقای میرسلیم به مردم می‌گوید شما نمی‌فهمید اما من میفهمم. ما هم چون زیاد می‌فهمیم، به شماهایی که نمیفهمید باید حالی کنیم که کارتان اشتباه است.

وی افزود: این حرف‌ها توهین به شعور آحاد مردم است. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید ورود کند. امیدوارم با این رفتارها برخورد صورت بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یک نماینده مجلس از پلتفرمی که از طرف مقامات کشور فیلتر شده است، خود استفاده می‌کند؛ اما با این نگاه و استدلال که من آگاهم و می‌خواهم مردم را آگاه کنم، برای کشور هزینه تراشی می‌کند. این نوع رفتار از نماینده مجلس رفتار درستی است و گفتن این موضوعات شایسته نماینده مجلس جمهوری اسلامی نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه گفت: کسی هم نیست که به رفتار میرسلیم متذکر شود تا راجب مسائل این‌چنینی صحبت نکند.

رشیدی‌کوچی گفت: این که گفته می‌شود آقای رئیسی هم از توییتر فیلتر شده استفاده می‌کند؛ درسته اما ایشان مثل میرسلیم نمی‌گوید: مردم نمی‌فهمد من می‌فهمم.

ویافزود: معتقدم در فضای مجازی اگر دنبال اصلاح هستیم بهتر است معیشت و اقتصاد مردم را پیگیری کنیم و مشکلات مثل خودرو، مسکن و اشتغال جوانان را حل کنیم. آن وقت همین جوانانی که در شبکه‌های اجتماعی اعتراض دارند، حتما حمایت ‌خواهند کرد و من به این موضوع اطمینان دارم. تجربه این را ثایت کرده است که با این ادبیات و با این فیلتر کردن‌ها اتفاق خاصی در جامعه صورت نخواهد گرفت.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه در کشور یک گردش مالی سنگین در حوزه‌ی فیلترینگ به راه افتاده است که ما با فیلتر کردن به این شکل، در اصل امنیت خانواده و هویت اشخاص را به خطر می‌اندازیم. گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد از هر سه نفر ایرانی، دو نفر از فیلترشکن استفاده می‌کند.

گزارش سالانه یکتانت پلتفرم تبلیغات دیجیتال نشان می‌دهد از هر سه کاربر ایرانی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند.

وی ادامه داد: جدا از گردش مالی اگر این آمار درست باشد، واقعا نگران کننده است. هر چند به نظر تا حدود زیادی درست است، بنده یک نظرسنجی در صفحه خود داشتم که تقریبا همین اعداد به دست آمد.

رشیدی کوچیافزود: با نصب فیلترشکن، دسترسی به تمام سایت‌ها امکان‌پذیر می‌شود حتی سایت‌های مستهجن و سایت‌هایی که امنیت روانی و ذهنی افراد را به خطر می‌اندازد ، این آسیب حتما در آینده خود را نشان خواهد داد و نمود پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: شاید دولت از اثر تخریبی که فیلتر می‌تواند بر جامعه بگذارد، آگاه نیست. به نظر باید تلاش کنیم به جای آگاه کردن مردم، به دنبال آگاه کردن برخی از مسئولین و امثال آقای میرسلیم باشیم که بفهمند چه اتفاقی در جامعه در حال رخ دادن است.

رشیدی‌کوچی در پایان با اشاره به مافیای فیلترینگ گفت: تحقیق و تفحصی در رابطه با سازمان فیلترینگ و فیلترشکن‌ها و گردش مالی آن‌ها به زودی در مجلس شروع خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.