ابراهیم رئیسی در مراسم روز اربعین کجاست؟

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برنامه روز اربعین رئیس جمهور را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی در بیرجند با حضور و سخنرانی رئیس جمهور برگزار می‌شود. این مراسم ساعت هشت فردا (چهارشنبه) از میدان آزادی بیرجند به سمت آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) همراه با حضور مواکب در مسیر برگزار می‌شود.

وی گفت: شروع سخنرانی رئیس جمهور در این مراسم ساعت ۹ صبح در محل آستان امامزادگان باقریه برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بقاع متبرکه استان آماده برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در روز و شب اربعین حسینی است.

وی گفت: مراسم پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در ۱۱ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

بخشی‌پور بیان کرد: شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان هر کدام ۲ بقعه و در شهرستان‌های قاینات، بیرجند، سربیشه، سرایان، طبس و فردوس هر کدام یک بقعه متبرکه میزبان مراسم جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود.

وی افزود: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در ۲۰ بقعه متبرکه استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی شب گذشته از سفر رئیس جمهور به این استان در روز چهارشنبه هفته جاری همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

به گفته جواد قناعت این سفر مردمی است و وزرا حضور ندارند.

آغاز رسمی عملیات اجرایی طرح راه آهن خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهور، سفر به شهرستانهای درمیان و فردوس برای دیدار مردمی، بازگشت به بیرجند و حضور در ۲ نشست از دیگر برنامه‌های این سفر یکروزه اعلام شده است.

رییس جمهور قرار است در سومین سفر طی ۲ سال اخیر همزمان با اربعین به خراسان جنوبی سفر کند.

سید ابراهیم رئیسی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سومین سفر دور اول سفرهای استانی و ۲۴ و ۲۵ آذر سال گذشته در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.