بازداشت عامل سرقت از ۲۵ خانه در بلوار مرزداران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق که اقدام به سرقت از پارکینگ و انباری‌های ساختمان‌های خصوصی کرده بودند، خبر داد و گفت که ماموران پلیس در عملیاتی دیگر نیز یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت را بازداشت کردند.

سردار محمد معظمی گودرزی به تشریح دو مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری دو سارق اماکن خصوصی است. رسیدگی به این موضوع درپی وقوع چند فقره سرقت اموال با ارزش از انباری‌های اماکن خصوصی در محدوده بلوار مرزداران تهران در دستورکار ماموران کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت و آنان با حضور در محل‌های وقوع سرقت تحقیقات میدانی خود برای شناسایی سارقان را آغاز کردند.

وی با بیان اشاره به نتایج تحقیقات اولیه انجام شده، گفت: نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری تیبا در تاریکی هوا اقدام به پرسه‌زنی در خیابان‌های خلوت کرده و با انتخاب سوژه‌های خود در فرصتی مناسب به محل مراجعه کرده و اقدام به تخریب در منازل مسکونی کرده‌اند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه این افراد پس از ورود به داخل ساختمان‌ها اموال موجود در پارگینک، انباری‌ها و راه‌پله ساختمان‌های مسکونی را سرقت کرده و متواری شده بودند، گفت:‌ در همین راستا و برای دستگیری سارقان، گشت‌زنی‌های هدفمند آغاز شد تا اینکه شب گذشته ماموران کلانتری مرزداران خودروی متهمان را مشاهده کرده و بلافاصله ماموران دستور توقف خودروی مذکور را صادر کردند. در ادامه ماموران با اجرای یک عملیات ضربتی خودروی متهمان متوقف کرده اقدام به دستگیری این دو نفر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازرسی از خودروی دو متهم دستگیر شده، گفت: ماموران در جریان بازرسی انجام شده، متوجه سرقتی بودن خودروی تیبا شدند. این خودرو چند روز پیش در محدوده کرج به سرقت رفته بود. همچنین در بازرسی از داخل خودرو سه قبضه سلاح سرد و الات و ادوات سرقت کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با اشاره انتقال دو متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ با انتقال متهمان به کلانتری هر دو متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به ۲۵ فقره سرقت از داخل پارکینگ‌ها و انباری‌های ساختمان‌های مسکونی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مالخر اموال مسروقه در حال انجام است، گفت: برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان نیز در حال انجام است.

دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت طی ماموریتی دیگر در محدوده خیابان آزادی خبر داد و گفت:‌ چند روز پیش و در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۰۸ نواب در محدوده خیابان آزادی در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت که سرنشین آن رفتار نامتعارفی از خود نشان می‌داد مشکوک شده و رفتار وی را تحت نظر قرار دادند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، موتورسیکلت مذکور چندی قبل به سرقت رفته و سرنشین آن یک سارق حرفه‌ای است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شد، ادامه داد: سرنشین موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد که در همین راستا تعقیب و گریز میان پلیس و این موتورسوار آغاز شد.

وی با بیان اینکه موتورسوار بدون توجه به هشدارهای ماموران در حال فرار از محل بود، گفت: ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و راکب آن را دستگیر کردند. ماموران همچنین در بازرسی از کوله پشتی متهم، آلات و ادوات سرقت را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و چندین دستگاه موتورسیکلت دیگر در سطح معابر تهران اعتراف کرد. در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده و اقدام به سرقت‌ موتورسیکلت شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران کرده است.

به گفته معظمی گودرزی متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی ارتکابی از سوی این فرد در حال انجام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.