روز بد برای قاچاقچیان در غرب تهران

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف سه پرونده قاچاق در این محدوده طی ۲۴ ساعت گذشته به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی به تشریح سه مورد از ماموریت‌های ماموران پلیس غرب استان تهران در مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و گفت:‌در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر دپوی سنگین و توزیع انواع کالای خارجی و قاچاق در یکی از انبارهای واقع در حاشیه شهرستان رباط‌کریم، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۳ آبشناسان قرارگرفت و آنان تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کردند که نتایج آن حاکی از صحت گزارش‌های دریافتی بود. 

وی با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز عملیات، ادامه داد: ماموران در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری بازرسان اداره صمت اقدام به بازرسی از انبار مذکور در یکی از محلات شهرستان رباط کریم کرده و در جریان آن مقادیر زیادی کالای خارجی و قاچاق از قبیل انواع لوازم آشپزخانه، انواع ابزار آلات و دستگاه های صنعتی، انواع البسه و ساعت مچی، انواع اسباب بازی و کنسول بازی، مقادیر زیادی انواع لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی موبایل و رایانه را کشف  و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه اقلام قاچاق کشف شده فاقد هرگونه بارنامه و مدارک گمرکی بود، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را دست‌کم ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند. در این خصوص یک نفر هم دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

کشف بیش از ۱۰ تن آرد قاچاق در اسلامشهر

وی همچنین از کشف بیش از ۱۰ تن آرد قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در اسلامشهر خبر داد و گفت:‌ رسیدگی به این موضوع به دنبال دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر دپوی آرد قاچاق در یک کارگاه در محله فیروز بهرام اسلامشهر، در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات امنیت عمومی اسلامشهر قرار گرفت و آنان پس از اخذ مجوزهای قضایی لازم اقدام به بازرسی از کارگاه مذکور کردند. در جریان این بازرسی تعداد ۲۶۰کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد قاچاق به وزن ۱۰تن و ۴۰۰ کیلوگرم کشف و توقیف شد. 

عزیزی با بیان اینکه محموله کشف شده فاقد هرگونه بارنامه و اسناد معتبر بود، گفت: کارشناسان ارزش ریالی آردهای مکشوفه را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند. در ادامه نیز کارگاه مذکور پلمب شد و یک نفر هم دستگیر  وبه مقر انتظامی منتقل شد. 

وی از توقیف یک محموله لامپ و چراغ قاچاق در رباط کریم هم خبر داد و گفت: مأموران کلانتری ۱۶ وهن آباد درحین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند. در جریان بازرسی از این خودرو ۵۲۴ عدد انواع لامپ و چراغ از قبیل چراغ مطالعه و چراغ خواب، چراغ شارژی و خورشیدی، فوتوسل و فانوس شارژی و انواع لامپ ال ای دی و کم مصرف خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران، ارزش محموله کشف شده را بالغ بر پنج میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:‌در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.