مخبر دستور ویژه داد/ تا مشکل حل نشده برنگردید

مخبر پس از بازگشت از این سفر جلسه‌ای را برای پیگیری مشکلاتی که منجر به رسوب کالا شده است برگزار کرد.

براساس قانون دستگاه‌های ارائه کننده مجوز هفت روز برای این منظور فرصت دارند اما عدم صدور مجوزهای لازم در این بازه زمانی یکی از عوامل اصلی رسوب کالاها است.

راساس آمارهای موجود، در شش ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سازمان ملی استاندارد به جای هفت روز به طور متوسط در 17 روز پاسخ استعلامات را داده است. سازمان دامپزشکی نیز به طور متوسط در 13 روز و سازمان غذا و دارو در 9 روز مجوزها را صادر کردند. متوسط زمان صدور مجوز در سازمان استاندارد در دو ماه اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری به 9 روز کاهش یافته است اما متوسط زمان سازمان دامپزشکی به حدود 14 روز افزایش یافته است.

دولت تیر خلاص را زد/ منتظر کاهش تورم نباشیم؟

توضیح سازمان ملی استاندارد در مورد علت تاخیر در صدور مجوز نسبت به زمان 7 روزه قانونی/ از زمان دسترسی برای نمونه برداری باید زمان محاسبه شود

احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص جزئیات جلسه معاون اول رئیس جمهور به منظور جلوگیری از رسوب کالاها در گمرک، گفت: گزارشی که از دستگاه‌های پاسخ دهنده اعلام می‌شود، صحبت از روز است اما شاهد هستیم که کالاها در بازه های چند ماهه تا چند ساله در بنادر رسوب کرده‌اند. بنابراین ماندگاری کالا چندان به دستگاه مجوز دهنده مربوط نیست.

کنایه های عباس عبدی به دولتی ها/ کفگیر به ته دیگ خورده است/ هر حرفی که می‌زنید، مسخره می‌شوید

وی افزود: برای بررسی رسوب کالا باید به کلید واژه های دیگری مانند تامین ارز، ثبت سفارش و ... پرداخته شود. در نتیجه مسئله اصلی در رسوب کالا دستگاه‌های مجوز دهنده نیستند. به صورت خاص، سازمان ملی استاندارد از سامانه گمرک گزارش دریافت می‌کند. سامانه گمرک از زمان اظهار الکترونیکی کالا زمان پاسخ دهی را محاسبه می‌کند. در صورتی که دستگاه‌های مجوزدهنده براساس فیزیک کالا مجوز صادر می‌کنند چرا که باید سلامت آن را بررسی کنند.

به عبارت دیگر، دستگاه‌های مجوزدهنده زمانی می‌توانند مجوز صادرکنند که مطابق پروتکل‌ها به کالا دسترسی داشته باشند. ما از زمانی فرآیند را آغاز می‌کنیم که امکان نمونه بهره‌برداری از کالا وجود داشته باشد.

دستور مخبر برای اعزام نمایندگان دستگاه‌های مختلف به هرمزگان/ تا مشکل حل نشده برنگردید

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در قسمتی از جلسه امروز که مربوط به سازمان استاندارد بود، بحث مهلت هفت روزه صدور مجوز مطرح شد. به اعتقاد سازمان ملی استاندارد اگر از زمان دسترسی به کالا به منظور نمونه برداری محاسبه کنید، اعتقاد داریم که زمان پاسخگویی ما بسیار کوتاه تر از مدت تعیین شده است. شاید بتوان پاسخ مجوز کالایی که اسناد مثبته آن وجود دارد را ظرف چند ساعت داد و کالای دیگری را یک روزه.

نکته دیگری که وجود دارد موضوع مقررات زدایی از فرآیند دستگاه‌ها است. روز آینده رئیس سازمان استاندارد به همراه نمایندگان سایر دستگاه‌ها مانند وزارت صمت و اموال تملیکی به نیابت از معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان خواهد رفت و معاون اول رئیس جمهور دستور دادند تا مشکلات را تعیین تکلیف نکردید بازنگردید. فرصتی که برای حل این موارد در نظر گرفته شده یک هفته است.

 

 


سنت‌شکنی شیرین یک زن؛ با اکوایران به این کارخانه خوشمزه سر بزنید

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.