ادامه واکنش‌ها به اظهارات جنجالی یک روحانی درباره بهتان زدن به مخالفان ولایت فقیه

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر می گوید: باید به سمتی برویم که اجازه ندهیم هرکسی با هر صحبتی برای کشور هزینه‌سازی کند.

علی خان‌محمدی ،سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به اینکه یکی از روحانیان در منبر خود اعلام کرد می‌توان به کسانی که علیه ولایت فقیه هستند بهتان زد و هرعمل ناشایستی را به آنها نسبت داد، گفت: در مخالفت با بسیاری از تندروی‌ها و کج‌روی‌هایی که در جامعه می‌شود، بعضا تذکراتی در طول مدت انقلاب دیدیم و شنیدیم که امام‌خمینی (ره) به بعضی از آقایان نسبت به رفتارهایشان تذکر می‌دهد و هم رهبری بعضی مواقع تذکراتی نسبت به این مسائل می‌دهند. اما بعضی‌ها خارج از این مسأله ورود پیدا می‌کنند.

انتقاد تند یک نماینده مجلس پشت میکروفون مجلس+فیلم

علی خان‌محمدی گفت: اساسا مسأله جایگاه ولایت فقیه هم به لحاظ دینی و هم در فقه ما جایگاه بالایی دارد و مسأله مهمی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد. اما اینکه کسی بخواهد این مسأله را در مقابل این موضوع بیان کند که اگر کسی ولایت فقیه را قبول ندارد، می‌توان به او هر فعل و گناهی را نسبت داد با مبانی دینی ما قابل تطبیق نیست. در مبانی دینی ما در روایات داریم، اگر کسی کافر است و حتی خدا را قبول ندارد می‌خواهد نسبت به او برخوردی شود و جرمی انجام بگیرد، باید انصاف رعایت شده و به اندازه اشتباهی که مرتکب شده با او برخورد شود.

وی گفت: اگر موضوع در حوزه مسائل دینی است، بالاخره حوزه علمیه باید نسبت به این مسائل پاسخگو باشد. در حوزه مسائل اقتصادی بحث دیگر است؛ اما باید به سمتی برویم که اجازه ندهیم هرکسی با هر صحبتی برای کشور هزینه‌سازی کند. یعنی اگر کسی می‌خواهد موضع‌گیری کند، در خیلی از کشورها به طور مثال سلبریتی‌ جرأت نمی‌کند در مورد همه مسائل موضع‌گیری کند. در کنار آن در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی اجازه ندارد هرچیزی را بیان کند و باید در حوزه خودش صحبت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.