انتقال تسلیحات به تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی نتانیاهو تکذیب شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخبار پیرامون انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی به تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد و این اخبار را دروغ خواند.

به گزارش i۲۴ news، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن رد این خبر گفت، خبر کذب حد و مرز ندارد و مردم باید حقایق را درک کنند. از زمان تشکیل کابینه حتی یک قطعه سلاح به تشکیلات خودگردان تحویل نشده است.

وی افزود: کاری که ما انجام دادیم این بود که تصمیمی را که توسط وزیر بنی گانتس در دولت سابق در ژانویه ۲۰۲۲ اتخاذ شد، به اجرا گذاشتیم و تعدادی خودروی مستحکم را تحویل دادیم تا آنها را با وسایل نقلیه قدیمی جایگزین کنیم.

نتانیاهو گفت: این کاری است که ما انجام دادیم و حرفی از خودروی زرهی، تانک و کلاشینکوف و چیز دیگر نیست.

در همین راستا، دفتر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درباره انتقال تسلیحات به تشکیلات را تکذیب و در بیانیه‌ای اعلام کرد، برخلاف گمراه سازی‌های گزارش‌های مختلف، گالانت از زمان تصدی این پست، موافقتی با انتقال تسلیحات کشنده یا تسلیحات به تشکیلات خودگردان فلسطین نداشته است.

دفتر گالانت اعلام کرد، حدود ۱۰ خودروی زرهی و ابزارهای متفرق کردن تظاهرات منتقل شد تا تشکیلات بتواند دو استان جنین و نابلس را تحت کنترل داشته باشد.

همچنین گزارش‌ها درباره موافقت مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با انتقال تسلیحات آمریکایی به تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق اردن، وزیران راستگرای تندرو در کابینه را هم به شدت عصبانی کرده است‌؛ این وزیران می‌گویند، این اقدام به بنی گانتس، رئیس "اردوگاه رسمی" اجازه می‌دهد وارد کابینه شود.

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو انتقاد کرد و او را به تحویل مقدار زیادی تسلیحات به تشکیلات متهم کرد؛ تصمیمی که در کابینه سابق تصویب شده و هدف جلب رضایت گانتس است.

وی اعلام کرد، در پی گزارش ها از موافقت کابینه با انتقال نفربرهای  زرهی و تسلیحات آمریکایی به نیروهای امنیتی فلسطین، امروز چهارشنبه جلسه رایزنی سیاسی فوری برگزار می شود.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی هم به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاخت و در توییتی نوشت، اگر به شخصه اعلام نکند گه گزارش ها درباره انتقال این تسلیحات مخرب به تشکیلات اشتباه است، این مساله عواقب خواهد داشت.

وزیر اوریت اشتروک، از اعضای حزب صهیونیست مذهبی نوشت، به تشکیلات خودگردان تسلیحات ندهید. همه این تسلیحات علیه رژیم خواهند بود.

وزیر عمیحای شیکلی، از اعضای حزب لیکود گفت، اینکه چنین اقداماتی بدون بررسی در کابینه تصویب می شود، یک ایراد است.

گزارش‌های عربی و عبری حاکی از آن است که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۵۰۰ اسلحه و تجهیزات جنگی دریافت خواهند کرد، همچنین به آنها خودروهای مستحکم، سگ‌ها برای کشف مواد منفجره و وسایلی برای متفرق کردن تظاهرات از جمله باتوم و بمب‌های گاز اشک‌آور داده می‌شود. روزنامه "یسرائیل هیوم" گزارش داد که علاوه بر موارد ذکر شده، تجهیزات جاسوسی پیشرفته به آنها داده می‌شود و آموزش تخصصی سایبری خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.