پس لرزه تحریم رسانه‌های ایرانی توسط آمریکا/ حزب الله لبنان واکنش نشان داد

جنبش حزب‌الله لبنان امروز (شنبه، ۱۶سپتامبر) تحریم‌های جدید آمریکا علیه موسسات رسانه‌ای ایران و تعدادی از مسئولان و کارکنان آن‌ها را محکوم کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، حزب‌الله در بیانیه‌اش تاکید کرد: ما همبستگی کامل خود را با تمامی این موسسات رسانه‌ای و افراد آسیب‌دیده از تحریم‌ها اعلام و از نقش آن‌ها در مقابله با دشمن و حمایت از مقاومت حمایت می‌کنیم.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته، جمعه به بهانه‌های دروغین حقوق بشری و تلاش برای دخالت در امور داخلی و ایجاد تنش و ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه موسسات رسانه‌ای و کارکنان آن‌ها اعلام کرد.

اقدام جنجالی ۳ کشور اروپایی علیه ایران/ روسیه واکنش نشان داد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری «فارس»، خبرگزاری «تسنیم» و شبکه «پِرِس تی‌وی» به لیست تحریم‌های این کشور اضافه شده‌اند.

در بیانیه این دفتر اذعان شده بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۲۵ شخص از جمله «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس و ۴ مؤسسه رسانه‌ای (رسانه‌های فوق‌الذکر بعلاوه شرکت یافتار پژوهان پیشتاز یارانش) را به بهانه «سرکوب آزادی بیان و محدود کردن دسترسی آزاد به اطلاعات» تحریم کرده است.

این ادامه بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود: «امروز اُفک ۲۹ فرد و نهاد را در ارتباط با سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌های سراسری توسط رژیم ایران در پی کشته شدن مهسا امینی و تلاش‌های مستمر رژیم برای ساکت کردن صداهای مخالف و محدود کردن دسترسی به اینترنت آزاد، تحریم کرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.