این استان رتبه سوم کشور در وقوع تصادفات را دارد

سردار محمدرضا میرحیدری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش تصادفات در دادگستری کل استان برگزار شد، با بیان اینکه تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری طی پنج‌ماهه نخست سال جاری رشد داشته است، اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۷۷۵ مورد طی پنج‌ماهه سال قبل تصادف رخ داده، درحالی‌که طی سال جاری این عدد به ۲۵ هزار و ۴۸۵ مورد رسیده است و ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بر اساس نرخ کشور، از میانگین صد هزار نفر، هزار و ۹۳ مورد تصادف وجود داشته اما در استان قم هزار و ۹۷۲ مورد بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در ارتباط با فراوانی وقوع تصادفات، جایگاه استان بر اساس فراوانی رتبه دهم و بر اساس نرخ وقوع، رتبه سوم کشور بوده، همچنین تراکم وقوع تصادفات در کل کشور ۵/۵، اما در قم ۱/۲۱ دهم بوده است.

توصیه مهم پلیس راه گیلان به مسافران

سردار میرحیدری فعال بودن دوربین‌ها را ضروری دانست و اضافه کرد: دوربین‌ها با حرکات مجرمانه خودروهای شوتی از رده خارج می‌شوند که در این زمینه باید شدت برخورد افزایش یابد؛ یکی از اهداف ما این است که نوع برخورد با این افراد به دلیل حرکت‌های خطرآفرین و اعمال مجرمانه تشدید شود.

وی با اشاره به اهمیت روشنایی درون و برون‌شهری تصریح کرد: گاهی در کثرت تردد برق معابر یا جاده‌های برون‌شهری قطع می‌شود که این موضوع موجب افزایش تصادفات است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در جاده گرمسار زمانی که طوفان شن و ماسه حرکت می‌کند، وضعیت نگران‌کننده می‌شود که نیازمند انجام اقدامات لازم و تأمین اعتبار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.