مخالفت جمهوری‌خواهان با کمک ۲۴ میلیارد دلاری کاخ سفید به اوکراین

براساس نامه ارسالی به مدیر اداره مدیریت و بودجه آمریکا، قریب به ۳۰ قانونگذار جمهوری‌خواه در روز پنج‌شنبه درخواست ارائه بودجه ۲۴ میلیارد دلاری کاخ سفید برای کمک به اوکراین را رد کرده‌اند.

به نقل از اسپوتنیک، در این نامه آمده است: ما با تایید این درخواست باید بسیاری از مسئولیت‌های کنگره‌یی را کنار بگذاریم. تا زمانی که پاسخی به سوال‌های حاضر و آتی ما ارائه نشود، با پرداخت هزینه‌های بیشتر برای جنگ در اوکراین ازجمله آنچه که در درخواست شما ذکر شده، مخالفت می‌کنیم.

این نامه به ریاست سناتور جی دی ونس و چیپ روی، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نگاشته شده است. این نامه همچنین به امضای ۲۳ عضو مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین ۶ سناتور رسیده است.

زلنسکی دیوانه است/ پیش از وقوع فاجعه متوقفش کنید

در این نامه آمده است که با توجه به اشتباه حسابداری ۶.۲ میلیارد دلاری مقامات اوکراینی، کنگره به دلیل عدم وجود شفافیت از میزان حقیقی هزینه‌هایی که آمریکا در درگیری اوکراین تا بدین روز داشته، خبر ندارد. در این نامه همچنین اشاره شده که درخواست ارائه کمک ۵ میلیارد دلاری برای «ابتکار کمک امنیتی اوکراین» بسیار بیشتر از مجوز ارائه شده اخیر از سوی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برای کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به اوکراین در سال مالی ۲۰۲۴ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.