امام جمعه تهران: دفاع مقدس مردمی‌ترین دفاع و جنگ تاریخ بود

خطیب نماز جمعه تهران با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امیدواریم زندگی ما بر اساس شیوه و روش زندگی این امام بزرگ استوار شود. ورود به عصر غیبت و آماده سازی برای عصر ظهور کار دشوار و بزرگی بود که این امام شهید، مجاهد و مظلوم در عمرکوتاه و ایام بسیار سخت زندگی خود انجام دادند و از ثانیه ثانیه های این دوران در حبس بزرگ استفاده کردند و امت اسلامی بر همین سفره امام حسن عسکری(ع) بهره مند است.

حاج علی اکبری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اضافه کرد: از عظمت اربعین متحیریم؛ طلوع خورشید هدایت حسینی از افق اربعین اعجاز بزرگ عصر پیش روی ماست که شکوه و معنویت خاصی داشت. برای امت اسلامی این لطف بزرگیست و این فرصت را مغتنم می شماریم و در اقتدا به رهبر عظیم الشان انقلاب از ملت شریف و مهمان نواز عراق تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمععه تهران با گرامیداشت سالروز آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس روز حساس و خاطر انگیز در تاریخ ملت انقلاب اسلامی است که خداوند به ملت ما توفیق داد با رهبری امام راحل از این جنگ تحمیلی جهانی، دفاع مقدس هشت ساله‌ای را بسازند که نقطه تاریخ عطف کشور، منطقه و جهان محسوب شود.

مردمی ترین دفاع تاریخ

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس در روز چهارشنبه گفت: رهبر مجاهد و عزیزمان بزرگ رزمنده جهان اسلام چهار زاویه را برای تحلیل این واقعه عظیم گشودند که جای کار فراوان دارد که اهل فن این زوایا را جدی بگیرند این سخنان شرح حال گذشته ما نبود بلکه وضعیت امروز و فردای ما را مشخص می کند.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: دفاع مقدس ما مردمی ترین دفاع و جنگ تاریخ بود که پشت سر گذاشتیم؛ وجهه اجتماعی این دفاع فوق العاده است.

حاج علی اکبری بیان داشت:در دفاع مقدس نام لشکرها، تیپ ها، گردان ها و  پادگان ها همه بنام اسلام، پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام و بنام ارزش ها و عاشورا بودند و حال و هوایی عجیبی داشت.

وی افزود: ترکیب نیروها و لشکرها یک فضای زیست اجتماعی کاملا مبتنی بر هویت ملت عزیز ایران داشت و مظهر انسجام ملی و صفحه بزرگ رنگارنگ از تجلی هویت اسلامی و ایرانی بود باید به این مساله توجه کرد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه سهم جوانان در حضور دفاع مقدس  فراوان‌تر بود گفت: در محور عملیات و در پادگان ها و شب‌های عملیات یک ایران بزرگ را می دیدید که در خط مقدم است. این مسیر را با مردم طی کردیم و با هدایت الهی و آسمانی امام راحل و این امام حاضر حکیم با موفقیت به پایان رساندیم.

فرهنگ دفاع مقدس؛ -افزار فتح قله‌ها

وی افزود:ملت ما قله‌هایی را فتح کرده است و در آستانه  فتح قله های بزرگتر قرار گرفته  است و رفتن این مسیر با تکیه بر این میراث بزرگ و نقشه راه میسر است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سخن گفتن از دفاع مقدس سخت است اظهار داشت: دفاع مقدس میدان تجلی استعدادهای ملت ایران، مظهر وحدت ملی ایرانیان و کارگاه تربیت کادر انقلاب و میدان تربیت انسان های عارف و مومن رشید بود و مردمی‌ترین دفاع تاریخ را پیش روی ملت گذاشت و به شناسه هویتی ما تبدیل شد.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: نرم افزار دستیابی به ایران قوی و فتح قله‌ها فرهنگ دفاع مقدس ماست. همه بخش‌های کشور ما از جمله، اقتصاد، مدیریت، صنعت، دیپلماسی داخلی و خارجی باید یک پیوست دفاع مقدسی داشته باشند این راه ماست و باید نسخه مقاومتی در آن باشد.

حاج علی اکبری عنوان کرد: مقاومت تربیتی در پرتو تربیت مقاومتی امکان پذیر است.

تقدیر از موفقیت آیت الله رئیسی در سفر به نیویورک

وی با اشاره به  سفر رییس جمهور به سازمان ملل اظهار داشت: آنچه که در سفر رئیس جمهور به نیویورک اتفاق افتاد یک نمونه موفق دیپلماسی مقاومتی است. رئیس جمهور در قامت نماینده ملت ایران با صلابت در برابر ملت‌ها و رسانه‌های عالم قرار گرفت و صدای رسای مستضعفان جهان، شهیدان و مردم ایران بود که در سازمان ملل شنیده شد.

حاج علی اکبری ادامه داد: رئیس جمهور مرگ استکبار را در قلب استکبار با ادبیات فاخری اعلام کرد و تحولات جهانی نظم نوینی که در حال شکل گیری است را به خوبی تحلیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران  با اشاره به نطق آیت الله رییسی در سازمان ملل بیان داشت: رییس جمهور در سخنان خود با در دست داشتن قرآن مجید اهانت های اخیر به قرآن را محکوم کرد، این کار ارزشمندی برای دفاع از نسخه نجات بخش بشریت یعنی قرآن بود و با تعابیر بسیار زیبا به معرفی قرآن پرداخت. این تعابیر دقیق انتخاب شده بود و سایر برنامه ها حساب شده و عاقلانه  انجام شد و در متن این سخنان از مواضع مردم ایران دفاع شد.

وی افزود: این سخنان دیپلماسی مبتنی بر مقاومت و فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب ناب اسلامی است که باعث آزادسازی منابع ملت ایران شد نه دیپلماسی التماسی. همین دیپلماسی مقاومتی است که آزادی زندانیان و میراث فرهنگی کشور را داشته است و  منجر به اخراج آن صهیونیست از اجلاس سازمان ملل شد.

وی با اشاره به برگزاری رژه امروز نیروهای نظامی و مردمی در حرم امام(ره) گفت: هر چه نگاه می‌کردید این نماد مقاومت تمام نمی شد. همین نسخه دفاع مقدس باید در علم و دانش پیش رود همین نسخه است که باید در فرهنگ تقویت شود؛ فرهنگ عمومی نسبت به نسخه دفاع مقدس فاصله دارد و باید بر روی آن کار شود

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: نسخه تربیت شایسته، نسخه ای است که از این دفاع مقدس استخراج شود و مبتنی بر این نسخه است که می توان نسل آینده را برای ایران تربیت کنیم، ما به این نسخه نورانی که معجونی از عقلانیت و بصیرت است نیاز داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.