دشمن روحانیت را در مرکز حمله خود قرار داده است

سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای اردبیل اظهار کرد: در سالروز دفاع مقدس به ساحت منیع شهداء وطن اسلامی اداء احترام و خضوع می‌کنیم و با آنها پیمان می‌بندیم که راه آنها را ادامه خواهیم داد و پیمان می‌بندیم که خون آنها هیچ وقت هدر نخواهد شد.

وی افزود: دفاع مقدس را از جهات مختلف می‌شود نگاه کرد، اول اینکه انقلاب اسلامی در حفظ مرزهای کشور و تمامیت ارضی نمره کامل را گرفت و دوم اینکه قدرت امام ثابت شد که توانست در برابر حمله همه‌جانبه دشمن ، ارتش ۲۰ میلیونی تشکیل دهد ، این کاملاً امر استثنایی است و در دنیا نظیر ندارد.

توصیه امام جمعه تبریز به آذربایجان و ارمنستان

او ادامه داد: دشمن همان زمان به قدرت روحانیت پی برد و به همین جهت روحانیت را در مرکز حمله خود قرار داده است ، ناصرالدین شاه وقتی به فرانسه رفت دولت فرانسه رژه عظیم نظامی در برابر او اجرا کرد ، سپس پادشاه فرانسه از ناصرالدین شاه پرسید آیا شما هم چنین ارتشی دارید؟ گفت لازم نداریم! گفت چرا؟ جواب داد در کشور ما کسانی هستند که به آنها مجتهد و مرجع می‌گویند اگر یک بار فتوی دهند کل کشور به ارتش تبدیل می شود.

وی در شرح جهت دیگر دفاع مقدس تشریح کرد: در دوران دفاع مقدس قدرت ملت ایران آشکار شد شرق ، غرب و ارتجاع همه آمدند ، با تمام سلاح‌ها آمدند ، با دلارهای سرسام‌آور آمدند و بر کشوری ریختند که در اثر انقلاب هنوز خودش را پیدا نکرده بود.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: چهارمین وجهه دفاع مقدس این است که خیانت شاه کاملاً ثابت شد ، او اگر به جای هواپیما چند موشک تولید یا چند موشک می‌خرید ۲۲۰ هزار نفر شهید نمی‌شدند ، چون بازدارندگی موشک فوق‌العاده است ، به همین جهت جان بولتون می‌گفت شرط مذاکره با ایران این است که ایران تمام موشک‌های خود را منهدم کند ، می‌گفت ایران حقیقتاً دنبال مذاکره نیست و الّا باید برنامه موشکی خود را به‌طور کامل کنار بگذارد.

 

دوران دفاع مقدس به سکوی پرش در صنایع دفاعی کشور تبدیل شد

امام جمعه اردبیل گفت: جنگ به یک سکوی مهم پرش در صنایع دفاعی کشور تبدیل شد و الان که ایران از جهت صنایع نظامی بومی رتبه اول را در خاورمیانه دارد نتیجه جنگ و محاصره نظامی آن زمان است ، استعداد ایرانی در این حمله و حصار کاملاً شکوفا شد و حالا کشورهای متعددی در نوبت خرید سلاح از ایران هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تحریم رسانه‌های ایرانی توسط آمریکا خاطر نشان کرد: این هفته دولت آمریکا چند رسانه ایرانی از جمله پرس تی وی، تسنیم و فارس را تحریم کرد ، قبلاً آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چندین کانال تلویزیونی بین‌المللی ایران را از ماهواره‌های خود کنار گذاشته و آنها را تعطیل کرده‌اند.

او افزود: جنگ با رسانه عملاً شکست است نه پیروزی؛ ترس از اطلاع‌رسانی خبر از جرم‌های پنهان دارد و ترس از روشنگری نشان از پنهان کردن شکست‌ها و رسوایی است.

وی گفت: جز انسان خرابکار و مجرم کسی از اطلاع‌رسانی نمی‌ترسد و کسانی که می‌گویند ملت‌ها نباید بفهمند آنها دشمن درجه اول کرامت انسانی هستند. رسانه، چراغ جامعه است تا امت همه جا را ببیند تا صاحب خانه از همه چیز اطلاع داشته باشد و فقط دزد و شب پره از تاریکی و ظلمت خوششان می‌آید.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: آن‌هایی که رسانه‌های ما را تحریم و کانال‌های هوایی ما را تعطیل کردند چگونه با افتخار می‌گویند آزادی بیان و دموکراسی از ارزش‌های اساسی مدنیت ماست؟ و ما روی این اصل با هیچ بهایی معامله نمی‌کنیم؟ آیا این افتخار است یا وقاحت؟

وی افزود: آنها در داخل کشور خودشان نیز آزادی بیان را محدود کرده‌اند ، در حال حاضر در آلمان از تمام روزنامه‌ها تعهد گرفته‌اند که حق ندارید یک کلمه علیه اسرائیل بنویسید! اگر کسی علیه روسیه و ایران مطلبی بنویسد فوراً به او سِمَت خوب می‌دهند و اگر ذره‌ای از این کشور حمایت کند فوراً از کار برکنار می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: تلاشی که در چند هفته گذشته آمریکا، اروپا، کانادا، اسرائیل، استرالیا و هم‌پیمانان آنها به بهانه سالگرد ناآرامی‌های سال گذشته علیه ایران انجام دادند این قدرت را داشت که چند کشور را به خاک ذلت بنشاند اما ملت ایران راست قامت ایستاد و بصیرت خود را به تماشا گذاشت.

 

تلاش نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت کشور قابل تحسین است

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری‌های اخیر برخی گروه‌های مسلح و کشف مواد انفجاری گفت: حجم وسیع کشفیات نیروهای اطلاعاتی و سپاه از سلاح‌ها، بمب‌ها و سایر مواد انفجاری و دستگیری‌ گروه‌های مسلح آماده برای خونریزی بسیار قابل تامل است ، اگر این کشفیات نبود جمعیت زیادی از ملت ما کشته می‌شدند ، آنها درصدد کشتن ملت و انداختن آن گردن نظام بودند ، من از فرصت استفاده می‌کنم و از نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) قلباً تشکر می‌کنم.

وی افزود: آیا شما نمی‌دانید که اسرائیل غاصب بزرگ تاریخ بشر است و هر کس به دیدار این رژیم در اسرائیل می‌رود در خاک غصبی تصرف می‌کند و تمام حرکات و حضور و تمام لحظه‌هایش گناه و معصیت به حساب می‌آید ، من اقدام اخیر دولت استرالیا را تحسین می‌کنم که دستور داده در اخبار در تعبیر از فلسطین بگویند اراضی اشغال شده فلسطین.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اسرائیل ممکن است چند روزی به شما کمک کند اما در دراز مدت شئامت او شما را خواهد گرفت ، ممکن نیست خون هزاران هزار مسلمان بی‌گناه که در طول ۷۵ سال کشته شده بی‌اثر بماند ، کسی که پای خود را روی خون شهدای ۷۵ سال جنایت اسرائیل می‌گذارد او نباید حتی فکر پیروزی کند ، او در برابر یک و نیم میلیارد مسلمان روسیاه کامل است.

وی اظهار داشت: اسرائیل رسماً تصویب کرده که کودکان و اطفال فلسطینی باید کشته شوند تا نسل فلسطین منقرض شود ، یکی از تندروهای آنها گفت ملتی به نام فلسطین و کشوری به نام فلسطین وجود ندارد ، ملت ملت اسرائیل است و کشور کشور اسرائیل.

 

مطالبات مردمی باید در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه مطالبات مردمی باید در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود گفت: اخیراً دو مطالبه به ما رسیده که از خطبه‌ها مطرح شود که امروز بیان می کنم.

آیت‌الله عاملی فزود: اولین مطالبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است این موضوع قطعاً اجراء عدالت است ، دوم وضعیت مالی عزیزان بازنشستگان است ، مطالبه این عزیزان نیز کاملاً به حق است.

 

علم سلاح و سنگر اصلی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: امروز سلاح اصلی و سنگر اصلی سنگر علم است و تقدم و تاخر کشورها از این به بعد با پیشرفت‌های علمی و دستیابی به تکنولوژی‌های حساس، استراتژیک و سرنوشت‌ساز است ، اگر ما سهم عمده از تولید علم نداشته باشیم هیچ آینده‌ای نداریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم دوباره ابن سیناها، فارابی‌ها، خواجه نصیرالدین طوسی‌ها، حافظ و سعدی‌ها در ایران عزیز ما ظهور کند دو راه دارد ، اول دولت در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند و آن را در اولویت خود قرار دهد ، دوم نماینده‌ها به مجموعه‌های آموزشی نزدیک نشوند.

او افزود: یک رمز بزرگ پیشرفت در کشورهای پیشرفته این است که از قوی‌ترین آموزش و پرورش برخوردار هستند و با تمام توان در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.