لفاظی ضدایرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان این نشست در ادامه لفاظی‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترغیب هم‌پیمانان غربی خود برای تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: هشت سال پیش قدرت‌های غربی قول دادند که تحریم‌ها را دوباره علیه ایران اعمال کنند، اما امروز توافق هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و خبری از این تحریم‌ها نیست.

اسکای نیوز عربی گزارش داد، نتانیاهو با چشم پوشی از جنایات روزافزون صهیونیست‌ها علیه ملت بی‌گناه فلسطین و حملات تجاوزکارانه آن به کشورهای منطقه و همچنین تلاش برای ایران هراسی مدعی شد: ایران به صرف میلیاردها دلار برای تسلیح گروه‌هایی در خاورمیانه و گسترش تروریسم ادامه می‌دهد. ایران همچنان خطوط کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند، و به باج‌گیری هسته‌ای می‌پردازد.

واکنش ایران به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا

وی همچنین با هدف غیر صلح آمیز جلوه دادن برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران گفت: برای توقف اهداف هسته‌ای ایران باید تحریم‌ها دوباره اعمال شود و من تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهم داد. باید شهامت داشته باشیم تا جلوی خواسته‌های هسته ای ایران را بگیریم.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش با هدف تبلیغ توافق عادی سازی روابط و جذب اعراب به آن گفت: اسرائیل منافع مشترک زیادی با کشورهای عربی دارد که امکان برقراری صلح گسترده‌تر را فراهم می‌کند. صلح با کشورهای عربی شانس دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: فلسطینی‌ها نباید حق وتوی توافقنامه‌های عادی سازی روابط میان ما با کشورهای عربی را داشته باشند.

نتانیاهو بار دیگر در ادامه تقلاهای اخیرش برای نزدیک نشان دادن امضای توافقی برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و عربستان سعودی نیز مدعی شد: درحال نزدیک شدن به امضای توافق با عربستان سعودی هستیم. توافق با عربستان راه را برای صلح در سراسر منطقه باز خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازش میان عربستان سعودی و اسرائیل خاورمیانه جدیدی را ایجاد خواهد کرد

نتانیاهو که به دلیل اقدامات جنجالی‌ کابینه اش مغضوب جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا است در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن اختلافات تل‌آویو و واشنگتن گفت: می‌توانیم تحت رهبری بایدن با عربستان به توافق برسیم.

این درحالی است که منابع خبری از تظاهرات در نیویورک علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه تندرو وی همزمان با این سخنرانی خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد که صدها معترض با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک همزمان با سخنرانی نتانیاهو علیه وی و لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» مورد نظر کابینه تظاهرات کردند.

از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، سرزمین‌های اشغالی صحنه ناآرامی‌های گسترده و خشونت بار بوده است.

چراغ سبز آمریکا به عربستان/ قرارداد نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری امضا شد

علاوه بر اختلاف های شدید داخلی در ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، تنش میان سران ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز درباره لایحه تغییرات قضایی تشدید شده و رهبران احزاب سیاسی، فروپاشی این رژیم را هزینه تداوم این تنش‌ها اعلام می‌کنند.

اعتراضات علیه این لایحه علاوه بر ساکنان سرزمین‌های اشغالی به بدنه نهاد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز نفوذ کرده و تاکنون صدها نظامی ذخیره تصمیم به تمرد از خدمت گرفته‌اند.

جنجال بر سر لایحه تغییرات قضایی که کابینه نتانیاهو قصد تصویب مفاد آن در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را دارد، به بحران در درون این رژیم تبدیل شده و اعتراض گسترده مخالفان به آن را به همراه داشته است. نتانیاهو پیش از این یکی از بندهای این لایحه را در قالب قانون «لغو برهان معقولیت» از تصویب پارلمان گذارند که باعث تشدید اختلافات با ائتلاف اپوزیسیون شد.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی را که کابینه نتانیاهو بدنبال تصویب مفاد آن در کنست این رژیم است، برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو مدعی است این لایحه بر «دموکراسی» ادعایی صهیونیست‌ها تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن، بازگرداندن تعادل میان دستگاه‌ها (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.