دعوای آلمان و لهستان بالا گرفت!

 رائو، وزیر امور خارجه لهستان، در همین رابطه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: آخرین بیانیه اولاف شولتز صدراعظم آلمان اصول برابری حاکمیتی کشورها را نقض می‌کند.

دیپلمات ارشد لهستان با بیان اینکه نیازی نیست که شولتز نگران روند جاری در مورد مهاجران در لهستان باشد، افزود: به حاکمیت لهستان احترام بگذارید و از بیان اظهاراتی که به روابط متقابل آسیب می‌زند، خودداری کنید.

پیشتر شولتز به دلیل افزایش شدید تعداد مهاجران غیرقانونی، اجازه تشدید کنترل‌ها در مرزهای آلمان به ویژه در مرز با لهستان را داده بود.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه لهستان پیشتر نیز در اظهاراتی اتحادیه اروپا را به داشتن تمایلات امپریالیستی متهم کرد و نیروی محرکه این گرایش را تلاش‌های دولت آلمان دانست.

رائو برلین را به ویژه به دلیل انعقاد قرارداد خط لوله گاز "نورد استریم" مورد انتقاد قرار داد و مسبب بحران کنونی انرژی اروپا را دولت برلین دانست.

این دیپلمات ارشد دولت لهستان در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا مانند آلمان دارای مزایای اقتصادی و ظرفیت جمعیتی غیرقابل انکاری هستند که همین امر باعث می‌شود قدرت رای دهی بالاتری در فرآیند تصمیم گیری بدست آورند.

وی همچنین مدعی شد که برلین از این امتیاز برای پیگیری منافع ملی خود بهره می‌برد.

وزیر خارجه لهستان سپس با درخواست از برلین برای دست برداشتن از جاه طلبی‌های اقتصادی و سیاسی خود، تاکید کرد: اگر آلمان خواهان دفاع از اتحادیه اروپا در برابر امپریالیسم است، باید به فکر خود محدودسازی باشد نه تلاش برای رهبری بلوک.

لهستان پیش از این از خریداران گاز روسیه بود اما در بهار سال جاری و پس از اعلام روسیه مبنی بر فروش گاز در برابر روبل، دولت ورشو به جای موافقت با این طرح به خرید گاز از سایر کشورهای اروپایی روی آورد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.