حکم اعدام برای 4 متهم پرونده مشروبات تقلبی

ستایشی گفت: در خردادماه گذشته خبری تأسف‌آور منتشر شد مبنی بر اینکه ۱۹۱ نفر‌ در استان البرز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل مسموم روانه بیمارستان شدند و ۱۷ نفر‌ فوت کردند. بلافاصله رییس کل دادگستری استان البرز نظرات قضایی برای صدور دستورات لازم به منظور شناسایی افرادی که اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی در استان البرز داشتند اعمال کرد.

رییس قوه قضاییه هم در جلسه 29 خرداد شورای عالی قضایی با اشاره به اتفاقات استان البرز و فوت و معلولیت و‌ نابینایی و مسمومیت افرادی با استفاده از مسکر مسموم شده، دستورات لازم را برای پیگیری موضوع صادر کرد.

خبر مهم سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده الهه محمدی و نیلوفر محمدی

وی افزود: در ادامه و در تحقیقات مشخص شد که الکل‌های صنعتی به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه از سوی شخصی که کارخانه تولید اسپری مو داشت به فروش رسیده و الکل‌های صنعتی با آب و اسانس‌های مختلف مخلوط شده و به عنوان مشروبات الکلی فروخته شده است.

ستایشی ادامه داد: در این پرونده 11 نفر به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد با تولید مشروبات الکلی متهم شدند و متعاقب آن قرار جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی صادر شد.

وی ادامه داد: در نهایت روند رسیدگی به پرونده منجر به این شد که دادگاه پس از بررسی‌های دقیق و با رعایت مؤلفه‌های دقت و سرعت و صحت صدور حکم کرد. بر اساس حکم صادره متهمان ردیف اول تا چهارم در پرونده فوت 17 نفر و مسمومیت 191 نفر به اعدام محکوم شدند و متهمان ردیف پنجم تا نهم هر یک به 5 سال حبس تعزیری و متهم ردیف دهم به سه سال حبس تعزیری و متهم ردیف یازدهم نیز به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

ستایشی اضافه کرد: حکم ابلاغ شده و محکومان طبق قانونی می‌توانند درخواست فرجام‌خواهی کنند‌ و در صورت فرجام‌خواهی، پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.