آلمان دست به عصا شد / افزایش کنترل‌های مرزی با دو کشور همسایه

آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد که کنترل‌ های مرزی خود با لهستان و جمهوری چک را افزایش می‌ دهد تا از ورود پناهجویان بیشتر به این کشور جلوگیری کند.

تارنمای شبکه تلویزینی یورو نیوز گزارش داد، «نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان با ادعای قصد برلین برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور، گفت که اقدامات جدید بلافاصله آغاز خواهند شد.

تصمیم جمهوری چک برای خرید جنگنده اف-۳۵ از آمریکا

این مقام آلمانی بدون اشاره به جزئیات این طرح، گفت که برلین همانند روش گذشته‌ اش در کنترل مرز خود با اتریش در سال ۲۰۱۵، با بازرسی‌ های تصادفی بر همه مناطق مرزی با لهستان و جمهوری چک نظارت خواهد کرد.

به گزارش مهر، این در حالیست که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پیش از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پناهنده اوکراینی را ثبت کرد که افزون بر ۵ میلیون و ۸۳۰ نفر از آنها در کشورهای مختلف اروپایی مستقر شده‌ اند.

بررسی‌ های رسانه‌ ای نشان می‌ دهد، واکنش عمومی و یکپارچه اتحادیه اروپا در قبال مهاجران اوکراینی «استقبال» بوده در حالی که چنین واکنشی در قبال مهاجران غیراروپایی از این بلوک تاکنون دیده نشده است.

برخی ناظران منطقه در این زمینه می‌ گویند: جنگ اوکراین سبب شد تا جهان آشکارا، رویکرد سلسله مراتب قانونی و نژادپرستانه قاره سبز علیه پناهندگان غیراروپایی را شاهد باشد.

هنگامی که اوکراینی ها کشور خود را به دلیل جنگ به مقصد یکی از کشورهای اروپایی ترک کردند، واقعیتی برای جهانیان آشکار شد که پناهندگان با ملیت‌های مختلف از اوکراین هم در کشورهای اروپایی دارای سلسله مراتب هستند.

این سلسله مراتب پناهجویان از اولین روزهای جنگ به نمایش گذاشته شد، به ویژه زمانی که دانشجویان آفریقایی فراری از اوکراین در مرزهای این کشور با یک کشور اروپایی بازداشت شدند زیرا اولویت همسایگان اوکراین پذیرش سیاهپوستان نبود.

انعکاس رفتارها و گفتارهای متفاوت برخی مسئولان کشورهای مختلف تفاوت دیدگاه و رویکرد اروپایی‌ها در قبال دو طیف مهاجران اروپایی و غیراروپایی را به تصویر کشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.