خودروی پرطرفدار آلمانی در راه ایران + عکس

خودرو برقی فولکس واگن آی دی ۴ کروز با مونتاژ چین به‌زودی وارد ایران خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو الکتریکی Volkswagen ID.۴ Crozz Pure آشنا می‌شویم.

پس از این‌که وزارت صمت روی افزایش عرضه خودروهای الکتریکی در بازار ایران تاکید کرد، خودروسازان و شرکت‌های واردکننده نیز به‌شکل جدی طرح عرضه خودروهای برقی را در دستور کار خود قرار دادند. در همین راستا خبرها حاکی از آن است که یک شرکت برای واردات خودرو الکتریکی فولکس واگن آی دی ۴ کروز در تیپ پیور اقدام کرده و مدل‌های اولیه این خودرو به‌زودی وارد کشور خواهد شد.

فولکس واگن آی دی 4 کروز

خودرو الکتریکی Volkswagen ID.۴ Crozz Pure به‌شکل مونتاژ چین روانه بازار ایران خواهد شد و این خودرو برقی جمع‌وجور طی سال‌های قبل در بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به فروش رسیده است.

البته هنوز مشخص نیست کدام شرکت برای واردات این خودرو اقدام کرده، اما به‌دلیل این‌که این خودرو توسط گروه فاو در چین به تولید می‌رسد، برخی منابع برند BM CARS بهمن موتور را متولی واردات این خودرو می‌دانند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات فولکس واگن آی دی ۴ کروز آشنا کنیم.

مشخصات فنی فولکس واگن آی دی ۴ کروز

فولکس واگن آی دی 4 کروز

خودرو برقی آی دی ۴ کروز با یک موتور برقی و به‌شکل دو دیفرانسیل (چهار چرخ مرحک) به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. این خودرو می‌تواند قدرتی برابر ۱۲۵ کیلووات (معادل ۱۶۷ اسب بخار) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

فولکس واگن آی دی 4 کروز

وظیفه تامین نیروی این پیشرانه را نیز یک باتری ۵۵.۷ کیلووات ساعتی بر عهده دارد که ID.۴ Crozz به‌واسطه آن می‌تواند با یک بار شارژ، مسافتی برابر با ۴۲۵ کیلومتر را بپیماید. همچنین باتری این خودرو قادر به پشتیبانی از شارژ سریع خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

 Volkswagen ID.4 Crozz Pure

از امکانات رفاهی خودرو برقی ID.۴ Crozz Pure می‌توان به باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌شکل الکتریکی، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، شارژر بی‌سیم، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، فرمان تایپ دی، سقف شیشه‌ای و ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد اشاره کرد.

 Volkswagen ID.4 Crozz Pure

همچنین این خودرو برقی از امکانات ایمنی متعددی نظیر سنسورهای هشدار دهنده میزان باد تایرها، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب و جلوی خودرو، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های روشنایی در روز، رادار هشدار خروج از خطوط، چراغ‌های مجهز به فناوری LED و سامانه کنترل پایداری بهره می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.