وعده تازه وزیر رئیسی درباره مسکن

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس اظهار کرد: سخن گفتن از تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در کلام راحت است اما ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی قطعاً زمان‌بر و دشوار خواهد بود زیرا هماهنگی بین زنجیره مسکن پیچیده است.

وی افزود: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام به دولت سیزدهم در حالی به ارث رسید که بدون منابع مالی و آورده متقاضیان بود و بعضاً برخی از متقاضیان بیش‌از ۱۰ سال منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر بودند که این کار با دشواری‌های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منابع و تأمین مالی انجام شد و هم‌اکنون شاهد افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در پردیس هستیم.

قیمت وام مسکن تغییر کرد 

بذرپاش از اتمام ۱۴۰ هزار واحد باقی مانده از مسکن مهر در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد که تا پاییز سال‌ جاری ۷ هزار واحد و تا پایان سال ۱۲ هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحدها تحویل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست و با تلاش‌های فراوان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیش‌از ۵۰ هزار هکتار زمین تأمین شد و این روند ادامه دار خواهد بود.

ضرب‌الاجل یک ماهه برای متقاضیان مسکن ملی 

وی از واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت از دیگر موضوعات مورد توجه در حوزه مسکن عنوان کرد وگفت: مجموعاً در طی این ماه ۳۲ هزار قطعه زمین تحت عنوان جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی در بخش ساختمان و مسکن در سال‌جاری رخ داد و گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت ۴/۶ درصد رسید.

وی گفت: به منظور کاهش تورم ضرورت دارد تا تولید و عرضه مسکن رونق یابد و در این راه تمام ارکان از جمله نظام بانکی باید در این راه کمک مؤثری داشته باشد.

بذرپاش تاکید کرد: قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن از موضوعات مهم در حال پیگیری است و عوامل تولید مسکن مانند مصالح ساختمانی و فولاد با قیمت کنترل شده به دست سازندگان برسد و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهوری است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد مورد بررسی دولت است و در تلاش هستیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.