برگزاری رزمایش ضدتروریستی از سوی آمریکا و کره جنوبی

نیروهای مسلح کره جنوبی و آمریکا رزمایش ضد تروریستی را نزدیک مرز بین دو کره برگزار کردند.

رسانه‌ها روز شنبه از رزمایش ضد تروریسم نیروهای مسلح کره جنوبی و آمریکا نزدیک مرز بین دو کره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» این تمرین مشترک در مرکز آموزشی «رودریگز» در«پوچئون» در ۳۰ کیلومتری جنوب منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، برگزار شد.

ارتش کره جنوبی در بیانه‌ای اعلام کرد: «این رزمایش با شرکت پرسنل نظامی لشکر ۶ پیاده نظام و ارتش ایالات متحده، برگزار شد. نظامیان با جست‌وجو و پاکسازی ساختمان‌ها، نجات گروگان‌ها و یافتن و شکست تروریست‌ها در این رزمایش شرکت کردند.»

کره شمالی اعلام کرده که اقدامات این کشور در واکنش به تنش‌آفرینی‌های آمریکا و کره جنوبی است. سئول و واشنگتن چندی پیش اعلام کردند به توافقی برای افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با اقدامات کره شمالی دست پیدا کرده‌اند. 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است. 

تنش‌ها در شبه جزیره کره زمانی که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در روزهای گذشته هشدار داد که کره شمالی در صورت استفاده از تسلیحات اتمی به پایان خواهد رسید، دوباره افزایش یافت. یون در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین روز نیروهای مسلح گفت:«اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند، با واکنش قاطع ائتلاف کره جنوبی و آمریکا به پایان خواهد رسید.»

کره شمالی روز سه شنبه آمریکا را متهم کرد که سال ۲۰۲۳ را به یک «سال بسیار خطرناک» تبدیل کرده است . «کیم سونگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت اقدامات آمریکا در جهت برانگیختن  جنگ اتمی است. سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت که واشنگتن در تلاش است تا «نسخه آسیایی ناتو» را ایجاد کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.