درخواست یک نماینده برای تجدید نظر در نحوه قرعه کشی در صحن مجلس

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس خواستار تجدید نظر در نحوه قرعه کشی در صحن مجلس شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده ۱۰۸ بند ه‍ قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: در کلیه مواردی که در آیین نامه داخلی مجلس به عنوان موافق و مخالف ثبت شده برای صحبت، اسامی نماینده‌ها باید به قید قرعه برای موافق و مخالف از روی سایت مشخص شود؛ در شرایط فعلی نیز با توجه به رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با این موضوع قرعه کشی برخورد داریم.

واکنش بهادری جهرمی به ادعای مخالفت رئیسی با طرح شفافیت

وی با بیان اینکه انتخاب اسامی نمایندگان برای موافق و مخالف در طول جلسه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: برای صحبت هر نماینده به عنوان موافق و مخالف اسم یک نماینده چندین بار در روز برای صحبت انتخاب و تکرار می‌شود.

نماینده برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوستان نماینده ناراحت نمی‌شوند، گفت: همانند اسامی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، عبدالحسین روح‌ الامینی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از صبح در هر قرعه کشی اسامی شان به عنوان مخالف و موافق در آمده است.

حاجی دلیگانی گفت: فناوری یک تجدید نظر بر روی این نوع برنامه قرعه کشی انجام دهد و به گونه‌ای باشد که واقعاً به صورت قرعه بدون اینکه احساس شود غیر این حالت است، انجام شود.

ماده ۱۰۸ بند ه‍- پیش از أخذ رأى براى انتخاب حقوقدانان شوراى نگهبان و همچنین رئیس و دادستان دیوان محاسبات، هر نامزد می‌تواند حداکثر ده ‌‌دقیقه در جلسه علنى مجلس مشخصات، سوابق کاری، تحصیلات و برنامه‌هاى خود را به اطلاع نمایندگان برساند. تبصره- در کلیه مواردی که در این آیین‌نامه نمایندگان می‌توانند به‌عنوان موافق یا مخالف صحبت کنند و به‌موقع در لوح یا دستگاه الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند، اسامی آنان توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه به قید قرعه انتخاب و اعلام می‌شود. افراد تعیین‌شده حق واگذاری نوبت خود به نماینده دیگر را دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.