بارش شهاب‌سنگ و درخشش خیره‌کننده زودیاک در آسمان+عکس

یک عکاس حرفه‌ای آسمان شب، تصاویری از بارش شهابی برساوشی ۲۰۲۳ ثبت کرده که در زمینه آن، می‌توان درخشش خیره‌کننده زودیاک را مشاهده کرد.

میگل کلارو عکاس حرفه‌ای، نویسنده و رابط علمی مستقر در لیسبون پرتغال است که تصاویری دیدنی از آسمان شب خلق می کند. او به‌عنوان سفیر عکس رصدخانه جنوبی اروپا و عضو « The World At Night» و عکاس نجومی رسمی «Dark Sky Alqueva Reserve»، متخصص ثبت تصاویر حیرت‌انگیز آسمانی است. او اخیرا توانسته است که ترکیبی شگفت‌انگیز از وقایع متفاوت آسمان شب را یک‌جا ثبت کند.

کافئین چگونه بر خواب تأثیر می‌گذارد؟

در جریان بارش شهابی برساوشی (Perseid) امسال، کلارو دوربین ۳۶۰ درجه برای عکاسی از آسمان کامل شب تنظیم کرد تا عبور گلوله‌های آتشین از آسمان شب را ثبت کند. او در آسمان صاف و بدون نورآلکووای پرتغال، مناظری از شهاب‌سنگ‌ها به علاوه نور سفید کهکشان راه شیری و درخشش حیرت‌انگیز نور زودیاک (بین‌الطلوعین) را ثبت کرد.

بارش شهاب‌سنگ و درخشش خیره‌کننده زودیاک در آسمان شب/ عکس

نور زودیاک در اثر انعکاس پرتوهای خورشید از گرد و غبار پراکنده به جا مانده از برخورد اجرام کوچک مانند سیارک‌ها و دنباله‌دارها در سراسر منظومه شمسی ایجاد می‌شود. می‌توان آن را در تصویر ثبت شده توسط کلارو به عنوان یک کمربند نوری در سمت راست مرکز مشاهده کرد که هم زیر و هم بالای نقطه درخشان مشتری، در قسمت پایین سمت راست آسمان کشیده شده است.

تصویر در وب سایت Claro به صورت ۳۶۰ درجه قابل مشاهده است. در واقع یک کامپوزیت است که از عکس‌های گرفته شده در چهار شب متوالی ساخته شده است. بیش از ۱۰۰ شهاب را می‌توان در تصویر مشاهده کرد که به نظر می‌رسد همه از سوی صورت فلکی برساوش به آسمان ما پرتاب شده‌اند. در زمینه تصویر شهاب‌هایی که در جو زمین می‌سوزند، می‌توان درخشش بی‌نظیر کهکشان راه شیری را دید که آسمان را روشن می‌کند. نور زودیاک از بالای خوشه ستاره‌ای پروین (Pleiades) و نور درخشان سیاره مشتری به چشم می‌خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.