وزیر ارشاد: هر کس به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد، امکان فعالیت ندارد

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به امکان ادامه فعالیت برخی از بازیگران سابق که خارج از ایران ساکن هستند و علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند، اظهار داشت: هرکسی که به قوانین جمهوری اسلامی احترام نگذارد، نمی‌تواند در حوزه‌های قانونی فعالیت داشته باشد، مگر اینکه موانع آن برطرف شود.

پیمان جبلی: مجریان حاشیه‌ساز توبیخ شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما این موضوع را محکم و صریح اعلام کردیم.

 

 

تلاش ما حل مشکل تامین پوشاک مناسب آقایان و بانوان است

اسماعیلی همچنین اضافه کرد: بعد از جلسه قرارگاه زیست عفیفانه که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، تمهیداتی اندیشیده شده و تلاش ما این است که دسترسی مردم به لباس و پوشاک مناسب، هموار شود.

وی گفت: گلایه بسیاری از بانوان و آقایان این است که لباس مناسب پیدا نمی‌شود که ما در حال رفع این مشکل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ایجاد سکوی دائم فروش لباس اسلامی تا پایان شهریورماه اضافه کرد: این اتفاق در ۱۵ استان رخ داده است و دوستان ما در شورای فرهنگ عمومی و کارگروه مد و لباس با حضور در استان ها اقدام به افتتاح این سکوها کرده اند.

اسماعیلی با اشاره به تدوین سند ملی موسیقی اظهار کرد: تدوین این سند پس از ۴۰ سال، اتفاق خیلی مهمی بود که در نهایت به تصویب شورای هنر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مصوبات شورای هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود، اعضا به مدت دو هفته برای بررسی فرصت دارند. اگر کمتر از ۳ نفر از اعضا اعتراض کنند، این به عنوان مصوبه تلقی شده و توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ می‌شود. اگر هم اعتراضی وجود داشته باشد، مجدداً به شورای هنر برمی‌گردد و به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.