دستور مهم رئیسی به دولتمردان /این وزرا به رئیس جمهور گزارش دادند

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دولت به مسئولان تاکید می‌کنم که اجازه ندهید صدا و درخواست مردم برای شما عادی شود.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تاکید بر اهمیت حساسیت مسئولان نسبت به حق مردم تصریح کرد: مسئولان به اعتبار جایگاهی که مردم به آنها سپرده‌اند، تکالیفی بر عهده دارند که رسیدگی به خواست‌های به حق آنها، از مهمترین این تکالیف است.

رئیس جمهور افزود: همانطور که در زمان فعالیت در قوه قضائیه نیز همواره تاکید داشتم که نباید اجازه دهیم داد و درخواست مردم برای قضات عادی شود، هم اکنون در دولت هم به مسئولان تاکید می‌کنم که اجازه ندهید صدا و درخواست مردم برای شما عادی شود.

وزرای احمدی نژاد در هیات اجرایی مرکزی انتخابات مجلس دست دارند؟

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه دولتمردان باید نسبت به هرگونه ناهنجاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حساس بوده و برای رسیدگی و رفع این ناهنجاری‌ها پیش‌قدم شوند، به برگزاری جلسات دوره‌ای بدون واسطه با استانداران کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسات نظرات، درخواست‌ها و حتی گلایه‌های استانداران به‌عنوان نمایندگان اجرایی مردم استان طرح و دستورات لازم برای تامین نیازها و رفع مشکلات صادر می‌شود.

تسریع در تامین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت و صنعت پیشران اقتصاد از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز بود.

واکنش دولت به ادعای مخالفت رئیسی با شفافیت

در جلسه امروز هیئت دولت همچنین وزیر نفت در گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در دو سال گذشته، به مواردی از جمله کشف معادل ۲.۶ میلیارد بشکه نفت و گاز قابل استحصال،کشف ۴ میدان نفتی و گازی جدید در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و بوشهر و همچنین نتایج مقدماتی اکتشاف یک میدان گازی جدید در استان فارس که از حجم تخمینی ۲۲ تریلیون فوت مکعب گاز خبر می‌دهد، اشاره کرد و گفت: اعلام خبر این اکتشاف مخزن شاهینی را به‌عنوان یکی از بزرگترین میادین گازی خشکی کشور معرفی خواهد کرد.

وزیر نفت تاکید کرد که بر این اساس امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه برتر را در زمینه اکتشاف در اختیار دارد.

در ادامه این جلسه دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد که وزارتخانه متبوع وی، با در پیش گرفتن سیاست‌های ابلاغی رئیس دولت مردمی مبنی بر سیاست انعطاف و گسترش فرهنگ و هنر در مقابل سیاست انسداد و انقباض دشمن، به موفقیت‌هایی دست یافته است که افزایش قابل توجه ساخت آثار ارزشی در حوزه فیلم سینمایی و رشد ۵۰ درصدی سالن‌های سینمایی کشور از آن جمله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت مردمی نیز حداقل ۲۵۰ سالن سینمای دیگر در سراسر کشور افتتاح شده و افزایش ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینمای کشور را شاهد باشیم، گفت: در دولت مردمی همچنین شاهد رکوردزنی در تعداد مخاطبان تئاتر و سینما بودیم. در حالی که تا پیش از این دولت بالاترین رقم فروش یک فیلم ۵۰ میلیارد تومان بود، پارسال این رقم به ۷۷ و امسال به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است و در عرصه موسیقی و سرود و نمایش نیز همه آمار از رشد تولیدات حکایت دارد.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از همه تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی، براطلاع‌رسانی موثر این اقدامات به افکارعمومی تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.