وکلای عمران خان پشت درهای بسته ماندند

وکلای عمران خان امروز (چهارشنبه) با محاکمه پشت درهای بسته این نخست‌وزیر سابق پاکستان که بر سر پرونده‌ای به افشای اسرار دولتی متهم شده و همچنان در زندان به سر می‌برد، مخالفت کردند.

«سلمان صفدر» یکی از وکلای عمران خان گفت که محاکمه موکلش باید در دادگاه علنی برگزار شود. او این اظهارات را در زندان فوق امنیتی ادیالا واقع در شهر راولپندی مطرح کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاهی ویژه امروز به طور مختصر به پرونده خان رسیدگی کرد و ادامه روند این پرونده به ۹ اکتبر (۱۷ مهر) زمانی که احتمالا علیه این ستاره سابق کریکت رسما کیفرخواستی صادر شود، موکول شد. طبق آنچه «نعیم پانجوتا» یکی از وکلای خان گفته، مقامات می‌خواستند از محکومیت سریع این نخست‌وزیر سابق پاکستان پیش از انتخابات پارلمانی این کشور اطمینان حاصل کنند.

چرا الهام علی‌اف در نشست صلح با ارمنستان شرکت نمی‌کند؟

وی از زمان برکناری در پی رای عدم صلاحیت در پارلمان پاکستان در تاریخ آوریل ۲۰۲۲، علیه شهباز شریف که جای او را گرفت کارزاری ترتیب داده است.

عمران خان با بیش از ۱۵۰ پرونده روبروست که شامل «تروریسم و تحریک به خشونت» می‌شود و درباره پرونده فساد که اوایل ماه اوت حکمش صادر شد به سه سال حبس محکوم شد. اما اواخر ماه جاری میلادی دیوان عالی اسلام‌آباد حکم را تعلیق کرد که یک پیروزی حقوقی برای عمران خان محسوب می‌شود.

با این حال، این نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان هنوز بابت یک دادگاه دیگر باید در زندان باشد چون اسناد محرمانه دولتی را افشا کرده است. خان می‌گوید این اسناد اثبات می‌کند که او تهدید شده و برکناری‌اش «توطئه‌ای از سوی واشنگتن است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.