محسنی‌اژه‌ای: اگر کارگزار نظام فساد کند باید شدیدتر برخورد شود

غلامحسین محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه چهارشنبه شب در شورای اداری اداری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت های کنونی با ایثارگری ها و نثار خون شهدا حاصل شده است، گفت: برای ارتقای جایگاه استان و کشور باید از ظرفیت های موجود بهره ببریم .

وی که در قالب بیست و پنجمین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده است، اظهار کرد: این استان امکانات بالایی دارد و نیروی انسانی آن مزیت مهمی برای استان است.

تسلیت‌گویی رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان آذرآبادی حق

وی ادامه داد: در جریان این سفرها شناخت ما از مناطق مختلف کشور افزایش می یابد و این موهبت بزرگی برای ماست.

رییس دستگاه قضا اظهار کرد: ما قانون داریم و اگر اجرا نمی شود مدیران اطلاع دهند و بازرسی کل کشور را مامور رسیدگی می کنم.

وی ادامه داد: برای حل خلاء قانون با اتفاق نظر می توان اقدامات لازم را انجام داد و این مسئله را حل کرد. اختلاف عقیده طبیعی است اما برای حل مشکلات باید تشریک مساعی کرد.

اژه ای با بیان اینکه برخی مشکلات استان مربوط به دستگاه قضایی است و حتما پیگیری می کنم، گفت: تکریم ارباب رجوع جزو تکلیف ماست و نوع برخوردها در دادگاه ها برای مردم مهم است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اگر فسادی در حکومت باشد خیلی بد است و چنانچه کارگزار نظام فساد کند باید شدیدتر برخورد شود خاطرنشان کرد: فساد کارگزاران موجب بدبینی مردم به نظام می شود و البته سرایت هم می کند.

رییس دستگاه قضا همچنین نسبت به نحوه گزارش دهی مدیران اجرایی آذربایجان شرقی هشدار داد و گفت: این گزارش ها نباید به کلی گویی و بدون سند تبدیل شود.

اژه ای اظهار کرد: گزارش مدیران باید با سخن مردم عادی متفاوت و همراه با ارائه مدارک و راهکار باشد .

رئیس قوه قضاییه: انتقال زندان تبریز در دستور کار است

 

آل هاشم: از ظرفیت قانون اساسی برای پیشگیری از تخلفات اداری استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه مقابله با سیستم های جاسوسی دشمنان توسط قوه قضاییه بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از طرفیت های قانون اساسی بهره وری از برکات بازرسی کل کشور در پیشگیری از تخلفات اداری و بودجه ای و اسناد بالادستی است که باید بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» اظهار کرد: دیوان عدالت اداری از برکات دیگر برای تظلم خواهی مردم است که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی منجر به نارضایتی مردم می شود گفت: باید بیشتر برای جلب رضایت مردم تلاش شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وضعیت خودرو و مسکن برای مردم قابل قبول نیست از رییس قوه قضاییه خواست در جلسه سران قوا به دریاچه ارومیه بیشتر توجه شود چون خطرات خشکی این دریاچه موضوعی فرا استانی است.

 

همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی و قضایی استان وجود دارد

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ۱۰ زمینه و زنجیره ارزش در استان تعریف شده است، گفت: افزایش اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و تکمیل طرح های نیمه تمام را هدف قرار داده ایم.

« عابدین خرم» با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ واحد راکد در استان احیا شده است، گفت: ۳۳۰ جلسه رفع موانع برگزاری و مشکلات بیش از ۶۰۹ واحد تولیدی حل و فصل شده است.

وی با اعلام اینکه همکاری خوبی با دستگاه های اجرایی و قضایی استان وجود دارد، گفت: موفقیت در پیشگیری از حوادث و جلوگیری از اغتشاشات نشانه این همدلی و همکاری است.

استاندار با اشاره به ایمن سازی سه هزار و ۵۴۰ کیلومتر راه و ساخت ۷۸ هزار واحد مسکن در قالب نهصت ملی مسکن با ۶۰ درصد پیشرفت، گفت: تقویت زیرساخت های انرژی و برق یکی از نیازهای اساسی استان است و باید کار اساسی انجام شود .

وی با اشاره روند مناسب عملیات جهادی آبرسانی و گاز رسانی به روستاهای استان، گفت: ساخت هر روز یک کلاس و هر چهار روز یک مدرسه با مشارکت خیرین اقدامی جهادی در راستای تقویت پیش نیازهای آموزشی و تحصیلی استان است.

خرم با اشاره رویکرد دولت سیزدهم برای اتمام طرح های نیمه تمام اظهارکرد: برای تعیین تکلیف کارخانه های بلاتکلیف و رونق تولید، شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده است.

وی انتقال زندان مرکزی تبریز را خواسته عمومی عنوان کرد و بر ضرورت ملی شدن معادن طلا تاکید کرد و گفت: وگرنه شاهد غارت این سرمایه ملی می شویم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت تسریع در رسیدگی جدی به پروانه های فساد اقتصادی از جمله فساد در برخی شوراها تاکید کرد.

رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی در قالب بیست و پنجمین سفر استانی خود در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان، دانشگاه تبریز، جمع کارکنان دادگستری و اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی حضور یافت .

در این سفر تعدادی از معاونان و مدیران کل قوه قضاییه به شهرستان های آذربایجان شرقی سفر و به مشکلات مردم رسیدگی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.