یک شاسی بلند لوکس در راه ایران + عکس

اکستریم VX به‌عنوان شاسی بلند لوکس چینی و جدید به‌زودی روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات Xtrim VX آشنا می‌شویم.

اکستریم VX از لحاظ ظاهری با سایر خودروهای آسیای شرقی به‌ویژه خودروهای چینی متفاوت بوده و در آن حجم‌پردازی‌های متداول ماشین های چینی دیده نمی‌شود. در نمای جلوی این شاسی بلند یک جلوپنجره بزرگ و ساده با خطوط افقی کرومی به چشم می‌خورد که ترکیب آن با چراغ‌های کشیده و خشن توانسته نمای جذابی را به‌وجود بیاورد.

یادگاری خاص نیمار به ایرانی‌ها+ عکس

از سایر ویژگی‌های طراحی ظاهری این خودرو در نمای جلویی می‌توان به یک ورودی هوای بزرگ و دیفیوزر در مرکز سپر به‌همراه دو ورودی هوای عمودی در دو طرف سپر اشاره کرد.

برند اکسید در سال ۲۰۲۳ برای این شاسی بلند یک نسخه فیس لیفت را نیز ارائه کرد که در نمای جلو اکنون به یک جلوپنجره و برخی قطعات تزئینی جدید مجهز شده است. در واقع در نسخه فیس لیفت شاهد یک جلوپنجره با خطوط عمودی و قاب مشکی هستیم که هرچند سطح لوکس بودن خودرو را کاهش داده، اما از سوی دیگر ظاهر تهاجمی‌تری به آن بخشیده است.

این خودرو در نمای جانبی به‌ویژه فرم پنجره‌های کناری به خودرو بی ام و X۷ شباهت زیادی دارد که البته نمی‌توان آن را یک کپی‌کاری دانست. طراحان با رینگ‌های بزرگ و با استفاده از عناصر کرومی در لبه پنجره‌ها و پایین درها توانستند این بخش را بیش از پیش لوکس کنند.

ورود یک شاسی بلند چینی متفاوت شبیه به بی‌ام‌و به ایران/ عکس

هنوز مشخص نشده مدیران خودرو کدام نسخه از اکسید VX را به بازار ایران عرضه خواهد کرد؛ چرا که بسته به هر مدل، سطح طراحی و امکانات بخش داخلی آن نیز متفاوت خواهد بود. نسخه قبل فیس لیفت این خودرو در نمای داخلی به نمایشگرهای بزرگ به‌همراه طرح مینیمالیستی با خطوط ساده مجهز شده است. نمایشگر دیجیتال این خودرو دارای طراحی یکپارچه با کلاستر دیجیتالی بوده و در بخش تهویه نیز یک نمایشگر دیجیتالی به‌چشم می‌خورد.

کابین این خودرو در بخش‌های مختلف از متریال باکیفیتی بهره می‌برد. همچنین دوخت‌های صندلی‌ها و رودری‌ها نیز در سطح مناسبی قرار دارند که باعث شدند این پرچمدار اکسید بیش از پیش لوکس به‌نظر برسد.

البته نسخه فیس لیفت این خودرو در بخش کابین کاملا طبق مرسدس EQS طراحی شده است. در واقع طراحان از همان داشبورد EQS به‌ویژه هایپراسکرین داشبورد برای نسخه فیس لیفت استفاده کردند که نمای مدرنی را به‌وجود آورده است. همچنین این خودرو اکنون به فرمان دوشاخه نیز مجهز شده است. به طور کلی این کپی‌کاری یا الگوبرداری باعث شده تا کابین این خودرو نسبت به قبل جذاب‌تر و مدرن‌تر به‌نظر برسد.

ورود یک شاسی بلند چینی متفاوت شبیه به بی‌ام‌و به ایران/ عکس

امکانات ایمنی و رفاهی اکستریم وی ایکس

اکسید VX یا اکستریم VX به امکانات ایمنی و رفاهی کاملی مجهز شده است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به تریم چرم داخلی، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های برقی جلو، تنظیم حالت رانندگی، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی، ترمز پارک برقی، دریچه تهویه ردیف عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌های عقب، شارژر بی‌سیم، سیستم فرمان صوتی، سقف پانوراما، دوربین‌ ۳۶۰ درجه و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی چون سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رانندگی نیمه‌ خودران، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رادار خطی و رادار نقطه کور، رادار تابلوخوان، نور بالای خودکار، سنسور نور و سنسور باران بهره می‌برد.

مشخصات فنی اکستریم VX

اکستریم VX به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به تمام چرخ‌های این شاسی بلند دو دیفرانسیل منتقل می‌شود.

مشتریان در بازارهای جهانی برای خرید این خودرو بسته به مدل آن باید ۳۰ تا ۳۶ هزار دلار هزینه کنند. از این رو با عرضه اکستریم وی ایکس، آن را به لوکس ترین شاسی بلند سه ردیفه مونتاژی بازار ایران تبدیل خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.