پروازهای آمریکا به اسرائیل لغو شد

عملیات طوفان الاقصی خطوط هوایی آمریکا را مجبور به تغییر مسیر و لغو پروازها به اسرائیل کرد.

در پی عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، رسانه های آمریکایی اعلام کردند خطوط هوایی ایالات متحده آمریکا پروازها به مقصد فرودگاه بین‌المللی اصلی اسرائیل را تغییر داده و لغو کرده اند.

بر اساس داده‌های سایت ردیابی پرواز فلایت اویر، پرواز ۹۵۴ خطوط هوایی یونایتد، جمعه شب فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو را ترک کرد و پس از گذشت ۷ ساعت از سفر ۱۳ ساعته بر فراز گرینلند، مسیر خود را تغییر داد. این پرواز قرار حدود ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت آمریکا به سانفرانسیسکو برگردد.

درخواست سفارت آمریکا از کارکنانش در اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی

این سایت ردیابی همچنین نشان می دهد که یونایتد یک پرواز دیگر در روز شنبه به مسیر مشابه را لغو کرده است.

اشرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد در بیانیه ای اعلام کرد: "ایمنی مشتریان و خدمه اولویت اصلی ما است. ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و برنامه‌های پرواز را در صورت لزوم تنظیم می‌کنیم."

به گفته این پایگاه، خطوط هوایی دلتا و امریکن ایرلاینز پروازهای شنبه و یکشنبه به مقصد اسرائیل را که قرار بود از فرودگاه جی اف کی (جاف اف کندی) نیویورک انجام شود، لغو کردند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: در اروپا نیز شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا پروازهای خود به تل آویو را به شدت کاهش داده است.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای اعلام کرد: "هنوز یک پرواز از تل آویو به فرانکفورت این شنبه وجود خواهد داشت. همه پروازهای دیگر لوفت هانزا از مبدا و به مقصد تل آویو برای شنبه لغو شده است."

فلایت اویر در مجموع نشان می دهدکه ۱۴ درصد از پروازها به مقصد تل آویو از سراسر جهان لغو شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.

اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.