چای شیرین را از وعده صبحانه دانش‌آموزان حذف کنید

یک کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم صرف وعده صبحانه برای دانش آموزان گفت: ترجیحا باید از مواد مغذی در این وعده استفاده و از نوشیدن چای شیرین که دانش آموزان را بی‌قرار می کند، خودداری شود.

وی افزود: در همین راستا صرف وعده صبحانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و دانش آموزان باید ۳۰ درصد انرژی روزانه خود را از این وعده دریافت کنند.

رشیدی گفت: صبحانه در کنار تامین انرژی بدن، دو تاثیر مهم برای دانش آموزان دارد. یکی تمرکز دانش آموزان را افزایش داده و دیگری حافظه کوتاه مدت آنها را تقویت می کند.

صدور هشدار برای تهران/ این استان ها برفی می شوند

وی با بیان اینکه دانش آموزان مطالب درسی را در حافظه کوتاه مدت ذخیره می کنند و پس از تمرین و تکرار این مطالب در حافظه بلند مدت ذخیره می‌شود، عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد رابطه مستقیمی میان صرف وعده صبحانه و تقویت حافظه کوتاه مدت وجود دارد. همچنین صرف وعده صبحانه به تقویت تمرکز دانش آموزان کمک کرده و موجب بهبود یادگیری درسی آنها می شود.

رشیدی با بیان اینکه دانش آموزان در سن رشد قرار دارند، گفت: صرف وعده صبحانه به رشد هرچه بهتر دانش آموزان هم کمک می کند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از انواع گروه های غذایی در وعده صبحانه گفت: غلات، لبنیات، حبوبات و... موادی هستند که باید در وعده صبحانه گنجانده شوند.

وی افزود: خوراکی هایی باید در وعده صبحانه مصرف شود که قند خون را به تدریج افزایش دهد، چرا که موجب می شود قند خون مدت زیادتری در خون وجود داشته و انرژی بدن را تامین کند، بنابراین توصیه می شود از مواد حاوی قندهای پیچیده مانند نان در وعده صبحانه استفاده شود.

وی افزود: خوراکی هایی مانند شکلات صبحانه قند خون را یکباره افزایش داده و دانش آموز احساس سیری کاذب می کند و تنها یک ساعت پس از صرف صبحانه باافت شدید قند خون، احساس ضعف و گرسنگی خواهد کرد، بنابراین بهترین گزینه برای صبحانه استفاده از انواع نان همراه با لبنیاتی مانند پنیر و نیز دانه های مغذی مانند مغز گردو است.

وی افزود: نان و تخم مرغ همراه با یک لیوان شیر، نان و کره و مربا، عدسی، خوراک لوبیا، فرنی و... هم می توانند گزینه های خوبی برای صبحانه دانش آموزان باشند.

رشیدی تاکید کرد: مصرف چای شیرین در وعده صبحانه توصیه نمی شود، چرا که هم مصرف چای دانش آموزان را بی قرار کرده و هم شکر داخل آن برای سلامت آنها مضر است.

وی افزود: به جای چای شیرین ترجیحا استفاده از شیر یا آبمیوه طبیعی توصیه می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.