تکذیب مذاکره برای تبادل اسرا از سوی حماس

جنبش حماس هرگونه مذاکره با میانجیگران برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: حماس هرگونه مذاکره با میانجیگری قطر درباره تبادل اسرا با رژیم اشغالگر را تکذیب می‌کند.

وی در این باره تاکید کرد: برهه فعلی زمان مناسبی برای صحبت از مذاکرات درباره تبادل اسرا با اسرائیل نیست.

نتانیاهو: با پاسخ خود، خاورمیانه را تغییر خواهیم داد

این اظهارات پس از آن بیان شد که پیشتر منابع خبری از وساطت دوحه برای تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیستی خبر داده اعلام کرده بودند که یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که قطر برای انجام توافق فوری تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کرده است.

بر اساس ادعای این منابع، یکی از فرماندهان حماس به دوحه اعلام کرده که این جنبش مخالف توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی که شامل آزادی تمام اسرای زن فلسطینی شود، نیست.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.