بیانیه سفارت ایران در وین درباره تحولات فلسطین+جزئیات

سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در رابطه با آخرین تحولات فلسطین بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: "ادعاهای رژیم اسراییل و برخی از حامیان آن علیه ایران چیزی جز فرافکنی آشکار و تلاشی ناشیانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گسترده بین المللی آن نیست.

۷۵ سال پیش، در بحبوحه قتل و تجاوز، یک رژیم جعلی آپارتاید حیات ننگین خود را با حمایت کامل به اصطلاح منادیان حقوق بشر در غرب آغاز کرد. هویت رژیم ساختگی اسرائیل از ابتدای ایجاد نامشروع آن با نسل کشی، نژادپرستی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و سابقه شوم داشتن سلاح های کشتار جمعی و زرادخانه‌های هسته ای همراه بوده است. این رژیم در تلاش است تا فعالیت های بی ثبات کننده، بدخواهانه و تروریستی خود را در منطقه پنهان کند. ده‌ها قطعنامه سازمان ملل متحد نقض سازمان یافته حقوق بین‌الملل و تداوم نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم اسرائیل را محکوم کرده است. این در حالی است که دولت‌های غربی و اروپایی به طور کامل از وحشیگری‌ها و جنایات جنگی روزانه اسرائیل حمایت می‌کنند، که در نتیجه این رژیم را گستاخ تر کرده تا به ارتکاب جنایات خود بدون مجازات ادامه دهد. بر این اساس، می‌توان نتیجه گرفت که غرب در ارتکاب چنین جنایات شنیع مشارکت و کمک می‌کند و بنابراین شریک آن جنایتکار با سوابق سیاهش است. همچنین نشان می دهد که حقوق بشر و حقوق بین الملل چیزی نیست جز ابزاری در جعبه ابزار سیاسی آنها که از آن برای اهداف کوته بینانه خود سوء استفاده می‌کنند.

خبر مهم امیرعبداللهیان از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و سودان

عملیات طوفان الاقصی اقدام مستقل خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود بوده است. اقدامات فلسطین دفاع مشروع در برابر هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات وحشیانه رژیم نامشروع اسرائیل است. حمایت همه جانبه غرب و سکوت و انفعال جامعه جهانی برای فلسطینی‌ها چاره ای جز مقاومت و تکیه بر توان ذاتی خود برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و جلوگیری از جنایات بین المللی بیشتر علیه فلسطینیان باقی نگذاشته است. ادامه هتک حرمت به مقدسات اسلامی و قبله اول مسلمانان توسط شهرک نشینان افراطی و نژادپرست در ماه‌های اخیر از یک سو و ادامه سیاست کشتار و جنایت و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه زنان، کودکان و زندانیان از سوی دیگر، ریشه وضعیت کنونی هستند.

جمهوری اسلامی ایران بر حق ذاتی و قانونی فلسطینیان برای دفاع از خود در برابر وحشیگری‌ها و جنایات شنیع رژیم اسرائیل تاکید می‌کند. ما رژیم اشغالگر و حامیان آن را مسئول ادامه و تشدید خشونت و جنایات علیه فلسطینیان می دانیم. ادعاهای رژیم اسراییل و برخی از حامیان آن علیه ایران چیزی جز فرافکنی آشکار و تلاشی ناشیانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گسترده بین المللی آن نیست. ما از حامیان آن رژیم می خواهیم که در برابر خشونت‌های مستمر و روزانه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین موضع‌گیری صریح اتخاذ کرده و اقدامات قاطعی انجام دهند."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.