با این روش ها از شیوع آنفلوانزا جلوگیری کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از شهروندان درخواست کرد با رعایت اصول بهداشت فردی از شیوع بیماری آنفلوانزا جلوگیری کنند.

دکتر عباس اسماعیلی امروز ۱۹ مهرماه در جمع خبرنگاران در خصوص بیماری‌ آنفلوانزا و علائم آن اظهار کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش از بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود و معمولاً شروع علائم در بیماری آنفلوآنزا ناگهانی است.

کشف روشی جدید برای پیشگیری از آلزایمر

وی مهم‌ترین راه انتقال بیماری را در محیط‌های بسته و از طریق هوا دانست و افزود: بیماران ضعیف و ناتوان، سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی عروقی، کلیوی و…، کارکنان بهداشتی و … بیشتر از سایر افراد در معرض خطر هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: از بهترین راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا، رعایت بهداشت فردی است که از جمله می‌توان به پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه با دستمال یا آرنج دست، شستشوی مداوم و صحیح دستها بخصوص بعد از سرفه و عطسه، استراحت و ماندن در منزل تا زمانیکه بهبودی حاصل شود، عدم حضور در اماکن و تجمعات تا بهبودی کامل اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یکی از راه‌های پیشگیری از آنفلوانزا را تزریق واکسن دانست و افزود: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا در شهریور و یا مهر ماه است که در افراد پرخطر مانند زنان باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد بیش از حد چاق، افرادی که کمبود یا نقص سیستم ایمنی دارند و در کارکنان درمانی و پزشکی، توصیه به تزریق واکسن می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.