جزئیات فوت ۶ نوزاد در یک بیمارستان این شهر

خبر فوت ۶ نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (NICU) بیمارستان هاجر شهرکرد شب گذشته(سه شنبه شب) به نقل از دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام شد با این تاکید که تیم ویژه ای برای بررسی علت فوت این نوزادان تشکیل و فعال شده است.

سید نصرالدین صالحی در این خبر که از سوی روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد منتشر شد، افزود: بر اساس گزارشات واصله مبنی بر فوت ۶ نوزاد در بخش (NICU) بیمارستان هاجر، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و تیم ویژه‌ای متشکل از مقامات قضایی و کارشناسان پزشکی قانونی مسوول بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و چگونگی آن شدند.

پرویز ژافره درگذشت

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز تحقیقات از مسوولان و عاملان دخیل در این رویداد ناگوار جریان دارد و ما منتظر اعلام نظر نهایی بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده و مراجع ذیصلاح هستیم.

دادستان شهرکرد از احضار رییس بیمارستان هاجر و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: اظهارات این مسئولین دریافت شده و علت فوت این نوزادان پس از تکمیل پرونده، اطلاع رسانی خواهد شد.

صالحی افزود: دستگاه قضایی استان این موضوع را در مسیر قانونی خود پیگیری و با مقصرین و عاملین احتمالی برخوردی قاطع خواهد داشت.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی به منظور حفظ امنیت و آرامش مردم، تا حصول نتیجه، از هرگونه گمانه‌زنی و انتشار اخبار غیر رسمی در این خصوص خودداری و عموم مردم نیز اخبار تکمیلی را تنها از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد همچنین شب گذشته در یک گفت و گوی تلویزیونی(شبکه استانی) گفت: بازپرس ویژه در حال تکمیل تحقیقات مربوط به فوت ۶ نوزاد در بیمارستان هاجر است که پس از تکمیل تحقیقات و بررسی موضوع به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

صالحی ادامه داد: از چند روز قبل خبری مبنی بر فوت ۶ نوزاد طی ۱۰ روز در بیمارستان هاجر شهرکرد منتشر شد که از همان زمان بررسی این موضوع در دستور کار دستگاه قضا استان قرار گرفت و این اطمینان را به مردم می‌دهیم پس از تکمیل اطلاعات، موضوع را به طور کامل اطلاع‌رسانی کنیم، از این رو انتظار می‌رود اخبار این موضوع تنها از مبادی رسمی پیگیری شود و رسانه‌ها و فضای مجازی به این اتفاق دامن نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از این اتفاقات، دیگر نوزادان بستری در بخش «ان‌ آی‌سی یو» بیمارستان هاجر به بخش دیگری منتقل شدند و برخی اقدامات دیگر در بیمارستان انجام شد اما در حال حاضر وضعیت این بخش در شرایط طبیعی و عادی قرار دارد.

صالحی همچنین هشدار داد مدعی‌العموم با برهم زنندگان امنیت روانی مردم مطابق قانون برخورد می‌کند.

بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان برای تامین و ارتقای سلامت نوزادان بسیار بدحال است که در بیمارستان‌ها دایر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.