حمله  اشغالگران به نمازگزاران و جلوگیری از رفتن آنها به مسجدالاقصی

نیروهای اشغالگر به هزاران فلسطینی نمازگزار در خیابان‌های قدس اشغالی یورش برده و بعد از اینکه مانع رسیدن آنها به مسجدالاقصی و اقامه نماز در آنجا شدند، آنها را سرکوب کردند.

نیروهای اشغالگر با بمب‌های صوتی به نمازگزاران در منطقه وادی الجوز حمله کردند.

درخواست فوری حسن روحانی از سران کشورهای اسلامی

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی معا، گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از شروع خطبه نماز جمعه توسط یکی از جوانان، بمب‌های صوتی را به شدت به سمت نمازگزاران در منطقه وادی الجوز پرتاب کردند و برای جلوگیری از اقامه نماز به تعقیب آنها پرداختند. اما جوانان فلسطینی چند متر دورتر از محل حمله، نماز را اقامه و بر حق خود برای نماز خواندن در نزدیکترین نقطه‌ای که می‌توانند به آنجا برسند تأکید کردند. این در حالی است که نیروهای اشغالگر به تعقیب نمازگزاران پرداختند و سعی کردند مانع اقامه نماز آنها در باب الاسباط، ساهره و رأس العامود شوند، اما جوانان اصرار بر این کار داشتند و خیابان‌های بیت‌المقدس شاهد اقامه نماز بر روی آسفالت خیابان‌ها بود.

جراحات ناشی از ترکش‌های بمب صوتی، موارد خفگی و کبودی را میان نمازگزاران در خیابان‌های بیت المقدس به جا گذاشت.

درگیری‌ها در محله وادی الجوز در بیت‌المقدس پس از پایان نماز آغاز شد و نیروهای صهیونیست بمب‌های گازی را به‌طور گسترده و تصادفی به سمت خانه‌ها شلیک کردند، علاوه بر آن آب فاضلاب‌هایی را که بوی نامطبوعی داشتند، به سمت نمازگزاران پاشیدند.

اما به گفته اداره اوقاف اسلامی، تنها ۵۰۰۰ نمازگزار در مسجدالاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

از سپیده دم، اشغالگران نیروهای خود را در خیابان‌های بیت‌المقدس و در دروازه‌های شهر قدیمی قدس و مسجد الاقصی مستقر کرده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.