ابراز نگرانی وزیر بهداشت نسبت به سلامت مردم غزه

وزیر بهداشت گفت: با جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها، سلامت مردم غزه به خطر افتاده که این جنایات از کرونا وحشتناک‌تر است.

بهرام عین‌اللهی در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به قتل عام گسترده زنان و کودکان غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی اظهار داشت: برخی افراد با شعارهای غیرواقعی در فضای مجازی از نظام استکبار تصویری موهوم می‌سازند، اما واقعیت‌ها را می‌توان از جنایات و تعرض ددمنشانه به سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه سرزمین فلسطین متعلق به مردم این کشور است، افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت مستکبران به خاک فلسطین تعرض و جنایت جنگی کرده و به زنان و کودکان خردسال نیز رحم نمی‌کنند؛ در حالی که سازمان‌های بین المللی باید وارد صحنه شوند چراکه این جنایات برای بشریت شرم آور است.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در قاهره، تصریح کرد: در آنجا تاکید کردم که با جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها، سلامت مردم غزه به خطر افتاده که این جنایات از کرونا وحشتناک‌تر است و البته مستکبرین در دوران کرونا هم ما را تحریم کردند که در تاریخ ثبت می‌شود.

اولین تصاویر از اصابت راکت‌های مقاومت به قلب حیفا+فیلم

عین اللهی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در کشور یادآور شد: هر کدملی باید پرونده الکترونیک سلامت داشته و از وضعیت سلامتی خود و عوامل خطر و زمینه ساز بیماری‌ها مانند قندخون و پرفشاری خون آگاه باشد.

وی با بیان این که اجازه حضور بخش خصوصی در همه عرصه‌های سلامت را داده ایم، گفت: دغدغه ما تنها درمان نیست، بلکه براساس تاکید مقام معظم رهبری امسال بر رشد تولید محصولات سلامت محور تمرکز داشته و اطمینان داریم که با مشارکت سرمایه گذاران و خیرین در این منطقه از کشور می‌توان نسبت به افزایش تولید فرآورده‌های سلامت محور اقدام کرد.

عین‌اللهی همچنین در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان حضرت امام حسین (ع) شهرستان فسا که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، به برنامه وزارت بهداشت برای توسعه نیروی انسانی حوزه سلامت کشور اشاره کرد و از برگزاری آزمون استخدامی برای پذیرش ۲۵ هزار نیروی جدید در این حوزه خبر داد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رشد روزافزون جامعه دانشگاهی، تحقق این امر را مستلزم تلاش، اقدامات جهادی، نو و خلاقانه دانست و افزود: نه تنها در عرصه درمان، بلکه در عرصه تولید محصولات سلامت محور نیز باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهمیت ارتقای سلامت در سطح جامعه، با کمک ترویج فرهنگ خودمراقبتی در زمینه‌هایی مانند پیروی از سبک زندگی سالم و تحرک بدنی اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست تا در آموزش این اصول به فرزندان خود، سهیم شوند.

عین‌اللهی مهم امروز کشور را جوانی جمعیت عنوان کرد و از ائمه جمعه و مسئولان شهرستان خواست تا در این زمینه، به آگاهی بخشی عمومی بپردازند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از خیرین عرصه سلامت کشور برای توسعه مشارکت در ارتقای سلامت جامعه، دعوت به همکاری کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه سلامت و در شاخص‌هایی نظیر امید به زندگی، سلامت مادران، نوزادان و کودکان، همچنین پیشرفت‌های پزشکی و علمی در تمامی زمینه‌ها، این دستاوردها را نمودی از انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

عین‌اللهی با تاکید بر توانایی کشور در عرصه قدرت نرم، بخش مهمی از موفقیت ملی در عرصه‌های مختلف را حاصل مردمی بودن امور خواند و تحقق پروژه ملی واکسیناسیون را از مصادیق این موفقیت عنوان کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تهدید سلامت و حیات کودکان فسلطینی، بر ضرورت ورود سازمان بین المللی حمایت از کودکان در این زمینه تاکید کرده و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و مدافعان آنان را در برابر مردم مظلوم فلسطین، محکوم کرد.

در این مراسم بیمارستان آموزشی تخصصی و فوق تخصصی ۱۸۴ تخت خوابی حضرت امام حسین (ع) با اعتباری به ارزش فعلی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع، در چهار طبقه با هشت بخش تخصصی و ۶ اتاق عمل مجهز، امروز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دانشکده و سلامتکده طب ایرانی فسا

دانشکده و سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی فسا در دومین روز از سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس با حضور وزیر بهداشت و همچنین مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افتتاح شد.

عین اللهی از بخش‌های مختلف این دانشکده و سلامتکده از جمله اتاق طبیب و داروخانه بازدید و از تلاش‌های دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فسا در راه اندازی این مرکز تقدیر کرد.

وی با اشاره به ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و پوشش بیمه‌ای ۵۶ قلم داروی گیاهی، بر ضرورت تقویت پوشش بیمه‌ای از داروهای گیاهی تاکید کرد.

وزیر بهداشت از اقدامات دانشکده طب ایرانی فسا در ترمیم زخم با طب ایرانی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به ویژه آموزش‌های سبک زندگی به مادران باردار تقدیر کرد.

این مرکز در زمینی با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

سه طرح بهداشتی در فسا افتتاح شد

همچنین با حضور وزیر بهداشت در شهرستان فسا، سه طرح بهداشتی شامل ساختمان معاونت بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و زنجیره سرما دانشگاه علوم پزشکی فسا افتتاح شد.

عین اللهی در این افتتاحیه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت نظام شبکه بهداشت کشور، اولویت و رویکرد اصلی وزارت بهداشت را توجه به ارتقای سلامت، پیشگیری و تقویت خودمراقبتی دانست.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده در ۹۳ شهر کشور در حال اجراست از نتایج بسیار مناسب اجرای این برنامه خبر داد.

گفتنی است این سه طرح در یک ساختمان ۴ طبقه با زیربنای ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع و ارزش ۷۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.