باند قاچاق داروهای کمیاب سرطانی منهدم شد

سردار محمدرضا هاشمی‌فر در این خصوص اظهار داشت: در پی اقداماتی مشخص شد باندی به‌صورت گسترده در زمینه قاچاق انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی در اصفهان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد سر شبکه این باند با همکاری فردی دیگر از طریق سند و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی به‌صورت غیر‌اصولی داروها را از انبار آنها خارج می کند و این داروها را که عمدتاً از نوع حساس و یخچالی بودند، به‌صورت غیر‌بهداشتی و از طریق ناوگان حمل مسافر به سایر استان‌ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با رصد مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی تمامی رابطان متهم در استان‌های مذکور به‌صورت همزمان در یک عملیات ویژه و ضربتی دستگیر شدند.

قتل هولناک پسر ۱۶ ساله بر اثر شوخی با دوستش!

وی تصریح کرد: با دستگیری متهمان و بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد وجوه حاصل از فروش داروها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می‌شده است و آنها با این وجوه اقدام به خرید باغ ، زمین و خودرو می‌کردند.

سردار هاشمی‌فر خاطرنشان کرد: در نهایت سرشبکه باند قاچاق دارو و همدست وی در یک عملیات هوشمندانه و ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند و در ادامه 4 نفر دیگر از افراد مرتبط با آنها نیز به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان احضار شدند که تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات صورت‌گرفته توسط آنها در حال رسیدگی است.

وی گفت: طی هماهنگی با مرجع قضائی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه‌هایی که متهمان داروها را از آنها خارج کرده بودند بازرسی به‌عمل آمد و مشخص شد 16 هزار و 380 داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 331 میلیارد ریال بوده به‌صورت غیرمجاز و قاچاق خارج و توزیع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.