کمک ویژه کانادا به اسرائیل

کانادا پس از آمریکا و بدنبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، نیروهای ویژه به سرزمین های اشغالی اعزام کرد.

تارنمای رسانه کانادایی «سی‌بی‌سی نیوز» (CBC News) با انتشار این خبر نوشت: وزارت دفاع ملی کانادا حضور اعضای نیروهای ویژه کانادایی در اسرائیل را تایید و سخنگوی این وزارت خانه گفت که این نیروها سرگرم «برنامه ریزی اضطراری» هستند.

بنابراین گزارش یک سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا به این رسانه کانادایی گفت ؛ نیروهای ویژه کانادایی برای کمک به اعضای سفارت کانادا و با انجام برنامه ریزی اضطراری در اسرائیل به سر می برند.

این کشور اروپایی علیه اسرائیل بلند شد

وزارت دفاع ملی کانادا دراین خصوص در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به امکان بالقوه تشدید خصومت ها در منطقه خاورمیانه ازجمله در مرز اسرائیل با لبنان، امور جهانی کانادا (GAC) برای اطمینان از واکنش سریع در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی و جهت تخلیه کانادایی ها، از نیروهای مسلح کانادایی درخواست حمایت کرده است.

دراین بیانیه آمده است: درپاسخ به امور جهانی کانادا، پرسنل نیروهای مسلح کانادایی از فرماندهی نیروهای عملیات ویژه کانادا، به سفارت کانادا در اسرائیل با برنامه ریزی اضطراری، یاری می رسانند.

درهمین حال «بیل بلر» (Bill Blair) وزیر دفاع کانادا در بیانیه ای اعلام کرد که ۳۰۰ نفر از اعضای نیروهای ویژه کانادایی با مرکزیت قبرس، در منطقه حضور دارند.

برنامه اسرائیل برای مرحله پساجنگ در غزه/ سند محرمانه تل‌آویو همه چیز را لو داد

سی‌بی‌سی نیوز گزارش داد: بدنبال درگیری بین اسرائیل و حماس که از هفتم اکتبر آغاز شد، ارتش کانادا در منطقه فعال شده است.

درحالی کانادا اکنون از حضور نیروهای ویژه خود در سرزمین های اشغالی خبر می دهد که پیشتر در مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ کاخ سفید در اقدامی فریبکارانه با حذف تصویری از حضوری نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «نیروی دلتا» (Delta Force) در سرزمین های اشغالی از شبکه اجتماعی اینستاگرام خود، تلاش کرد تا حضور چنین نیروهایی در اسرائیل را انکار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.