ساختمان نهاد اسلامی در لندن هدف حمله قرار گرفت

ساختمان کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، سازمانی که طی ۲ دهه گذشته نقش فعالی را در حمایت از آرمان‌های فلسطین و برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در این کشور ایفا کرده است، امروز (چهارشنبه) مورد حمله گروه‌های طرفدار رژیم اسرائیل قرار گرفت.

افراد مهاجم به ساختمان این نهاد اسلامی رنگ پاشیده و خسارت‌های جزئی به ورودی آن وارد کرده‌اند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون روز چهارشنبه به ایرنا گفت که پلیس از چند روز پیش درباره احتمال حمله به این مکان هشدار داده و توصیه‌هایی را درباره چگونگی کاهش تهدیدها، از جمله حذف پرچم فلسطین از پشت ویترین ساختمان مطرح کرده بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اسلامی حقوق بشر در برابر تهدیدهای ناشی از طرفداران رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد تصریح کرد که تامین امنیت اجتماعی برعهده پلیس و دستگاه‌های امنیتی است.

شجره در ادامه به مواضع اسلام‌ستیزانه حزب حاکم محافظه‌کار اشاره کرد و گفت که دولت لندن برای تامین امنیت مراکز و ساختمان‌های متعلق به یهودیان سه میلیون پوند اختصاص داده اما هیچ بودجه‌ای برای سازمان‌های اسلامی درنظر نگرفته است.

وی حمله به ساختمان کمیسیون اسلامی حقوق بشر را نتیجه آشکار اظهارات اسلام‌ستیزانه وزیر کشور انگلیس دانست که با نفرت‌انگیز خواندن تظاهرات حامیان فلسطین، به چنین آشوب‌گری‌هایی چراغ سبز نشان داد.

وزیر کشور انگلیس ۲ شب پیش، در سخنانی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد.

سوئلا برآورمن در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، گفت: «در روزهای آخر هفته گذشته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها دیده‌ایم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین بودند. به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

این اظهارات با واکنش‌های تندی از سوی برخی مقام‌های سیاسی، نهادهای اسلامی و فعالان حقوق بشری در این کشور مواجه شد. کریس برایانت معاون وزیر فرهنگ دولت در سایه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ سخنان خانم برآورمن را زشت و زننده توصیف کرد و اظهار داشت که بیان چنین جملاتی از سوی مقام سیاسی مناسب نیست. وی هشدار داد که این اظهارات باعث ایجاد نفاق در جامعه شده و کار پلیس را دشوار می‌کند.

شورای مسلمانان بریتانیا هم که نزدیک به ۵۰۰ مسجد و مرکز اسلامی را تحت پوشش دارد، با صدور بیانیه‌ای اسلام‌ستیزی در حزب حاکم محافظه‌کار را محکوم و تصریح کرد: «در این مواقع بحرانی، ما خواهان رهبری مسئولانه هستیم. در این شرایط باید متحد شویم و زمینه های مشترک پیدا کنیم. اما سیاستمداران و بخش‌هایی از رسانه‌های ما به اسلام‌هراسی دامن می‌زنند.»

همچنین الیستر کارمیشل سخنگوی حزب لیبرال دموکرات با بیان اینکه «دولت باید در این زمان بسیار ناراحت کننده تلاش کند تا جوامع را گرد هم آورد» تصریح کرد: «بیان این درشت‌گویی‌ها توسط وزیر کشور ناامیدکننده است.»

شواهد نشان می‌دهد که اظهارات وزیر کشور انگلیس باعث تشدید تنش‌ها حامیان فلسطین و طرفداران رژیم صهیونیستی شده است. دیروز (سه‌شنبه) سفارت فلسطین در لندن با صدور بیانیه‌ای از تهدید سفیر و کارکنان این سفارتخانه خبر داد و از دولت لندن خواست که به وظایف خود در چارچوب کنوانسیون وین عمل کند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی در تداوم حملات وحشیانه خود علیه شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی در نواحی مختلف نوار غزه، سه شنبه شب اردوگاه جبالیا در شمال این منطقه را بمباران کرد و در نتیجه این اقدام دهها نفر شهید و زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی با وجود فراخوان جهانی و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به اجرای آتش‌بس در غزه پایبند نیست و همچنان به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد.

افکار عمومی جهان از یک سو، از دولت های خود می‌خواهند که برای پایان بخشیدن به نسل‌کشی و پاکسازی نژادی فلسطینیان اقدام کنند و از سوی دیگر کودکان و زنان غزه از کمک سازمان‌ها و نهادها جهانی ناامید هستند.

مردان و زنان غیر نظامی غزه می‌گویند که مسئولان و مقام‌های نهادهای رسمی جهان در لفظ خواستار پایان دادن به کشتار غزه هستند اما در عمل هیچ اقدامی نمی‌کنند و برخی نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع از خود، نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع را توجیه می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.