اوباما سکوتش را شکست / باید اعتراف کرد دست هیچکس پاک نیست

باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا در اظهارات جدید پیرامون جنگ در غزه, خواستار امنیت برای رژیم صهیونیستی , تشکیل کشور مستقل و پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی شد.

هیل گزارش داد، اوباما ضمن اذعان به اینکه همه مقامات آمریکایی در شکل گیری وضعیت کنونی در غزه نقش دارند گفت: دست هیچکس پاک نیست.

درگیری‌ها در غزه شدت گرفت/ نبرد رو در روی نیروهای مقاومت با ارتش اسرائیل+ تصاویر

اوباما در روز شنبه در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در پیامی صوتی گفت: اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید، باید تمام حقیقت را در نظر بگیرید.

رئیس جمهور سابق ادامه داد: پس باید اعتراف کرد که دست هیچکس پاک نیست و همه ما تا حدی نقش داریم. من با خود فکر می‌کنم که در دوران ریاست‌جمهوری‌ام چه کاری می‌توانستم انجام دهم تا صلح را پیش ببرم؟ . اگرچه تلاش کردم, اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

اوباما در نشست «انجمن دموکراسی» گفت که این درگیری ها پس از دهه‌ها شکست در دستیابی به صلح پایدار هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای فلسطینی‌ها اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: صلحی که مبتنی بر امنیت واقعی برای اسرائیل، به رسمیت شناختن حق موجودیت آن، و مبتنی بر پایان اشغالگری و ایجاد یک کشور پایدار فلسطین و تعیین سرنوشت برای مردم آن است.

اوباما ادامه داد: من اعتراف می‌کنم، غیرممکن است که نسبت به این کشتار بی‌طرف باشیم. در این شرایط امیدوار بودن سخت است. تصاویر خانواده‌های اندوه زده و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار، یک بیداری اخلاقی بر همه ما تحمیل می‌کند.

به گزارش ایرنا, پیش از این باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت و در عین حال اذعان کرد که وخامت وضعیت می‌تواند آنچه را که «حمایت جهانی از اسرائیل» خواند، نابود کند.
اوباما در بیانیه‌ای طولانی حملات حماس را محکوم و بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود و ضرورت پیروی از «قوانین بین المللی» تاکید کرد.

وی در این بیانیه نوشت: حتی زمانی که ما از اسرائیل حمایت می‌کنیم، باید روشن کنیم که چگونه جنگ کنونی با حماس را دنبال می‌کند. همان طوری که رئیس جمهور بایدن نیز بارها تاکید کرده است، این موضوع به ویژه اهمیت دارد که اسرائیل در پیشبرد راهبرد نظامی خود از قوانین بین المللی پیروی کند؛ از جمله قوانینی که خواستار خودداری تا حد ممکن از کشتار یا درد و رنج جمعیت غیرنظامی است.

لحظه انفجار چند زره‌پوش اسرائیلی توسط گردان‌های قسام + فیلم

رئیس جمهوری اسبق آمریکا افزود، حفظ قوانین بین‌المللی برای «ایجاد ائتلاف‌ها و شکل‌دهی افکار بین‌المللی حیاتی است» و تاکید کرد که انجام این وظیفه بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد عملیات نظامی اغلب جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.