دیدار یک مقام طالبان با دبیر شورای عالی امنیت ملی/ وعده مهم کابل به تهران

ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس‌الوزرای حکومت سرپرستی افغانستان که در صدر یک هیئت ۳۰ نفره به تهران سفر کرده است؛ عصر روز یکشنبه با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره مسائل دوجانبه به ویژه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی، آخرین تحولات منطقه و اوضاع غزه با وی گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان با اشاره به پیشینه تمدنی و تاریخی دو ملت و حمایت کشورمان از مردم افغانستان در دوره اشغالگری بیگانگان، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران از استقلال، ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله امور تجاری و صنعتی، حمل و نقل، کشاورزی، تامین حقابه ایران و افزایش همکاری در حوزه آبی بر اساس منافع دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

احمدیان، با اشاره به جنایات بی‌شرمانه رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و تاکید بر همبستگی جهان اسلام برای پایان دادن به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، حمایت افغانستان از مقاومت فلسطین و غزه را ستود.

در این دیدار ملا عبدالغنی برادر رئیس الوزرای حکومت سرپرستی افغانستان با تشکر از میهمان نوازی مردم شریف ایران از میهمانان افغانستانی، بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور به ویژه فعال کردن حوزه ترانزیت، بندر چابهار و همکاری در حوزه حمل و نقل هوایی تاکید کرد.

وی، با اعلام پایبندی طرف افغانستانی به اجرای معاهدات فیمابین دو کشور به ویژه در حوزه آبی، اقتصادی کردن مرزها و سرمایه گذاری مشترک در این ارتباط را به نفع منافع دو کشور دانست.

ملا عبدالغنی برادر، با اشاره به عزم افغانستان در مبارزه با تررویسم و اطمینان بخشی در مورد امنیت مرزها تصریح کرد افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود.

وی در پایان از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان در مقاطع مختلف به خصوص در دو دوره جهاد تشکر و قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.