آمریکا: دیدگاه ما درباره آینده غزه با نتانیاهو متفاوت است

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، افزود: «اظهارات اخیر نتانیاهو در خصوص باقی ماندن اسرائیل در غزه، با دیدگاه ما تفاوت دارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «دیدگاه ما درباه آینده این است، نه اشغال آن، نه کوچ ساکنان آن و نه سیطره مجدد حماس بر آن».

وی اضافه کرد: «نباید فلسطینیان را به خارج از غزه کوچ داد اما آماده تمام سناریوها هستیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در سخنانی گفته بود: «ارتش ما باید در غزه حضور داشته باشد و هر حکمرانی غیرنظامی در غزه باید با خلع سلاح این منطقه موافقت کند».

نتانیاهوافزود: «خواستار شکل گیری حکمرانی مدنی متفاوتی در غزه پس از جنگ هستیم تا این اطمینان حاصل شود که به کودکان همکاری با ما را آموزش دهد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «به تمام کسانی که من را متهم می‌کنند که مسئولیت پذیر نبوده‌ام می‌گویم که پس از جنگ به آنها پاسخ خواهم داد».

بمباران جنون آمیز نقطه به نقطه غزه در حالی است که صهیونیست‌ها همواره از مردم این منطقه خواسته‌اند به جنوب بروند، اما موارد بسیاری از هدف قرار گرفتن کاروان آوارگان که به سمت رفح حرکت می‌کردند، وجود دارد.

دو روز پیش نیز جنگنده‌های رژیم اشغالگر، یک کاروان آوارگان را در جاده صلاح‌الدین در مرکز غزه که به سمت رفح حرکت می‌کرد هدف قرار دادند؛ جاده‌ای که صهیونیست‌ها آن را گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان از شمال غزه معرفی کرده‌اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.