موضع‌گیری آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

نالدی ماندیسا پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی، گفت: جهان باید (رژیم) اسرائیل را مجبور به توقف جنایاتش علیه بشریت در غزه کند.

الجزیره گزارش داد، پاندور با بیان اینکه شباهت‌های بسیار واضح بین اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیستم آپارتاید وجود دارد، تاکید کرد: جهان به اندازه کافی شاهد فجایع (رژیم) اسرائیل در غزه بوده و زمان آن فرا رسیده است که کشورها از نفوذ خود بر این رژیم برای توقف این جنایت واقعی علیه بشریت استفاده کنند.

تصویب قطعنامه وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه

وزیر خارجه آفریقای جنوبی که کشورش در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط خود با این رژیم را قطع کرده است، خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی ممکن است اسرائیل را به دلیل ادامه حمله خود به غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) ارجاع دهد.

«سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی که برای انجام یک دیدار رسمی در قطر به سر می‌برد نیز روز چهارشنبه در نشستی خبری درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت، که اقدامات رژیم اسرائیل در نوار غزه جنایت جنگی است.

موضع رئیس جمهور آفریقای جنوبی در حالی است که روز شنبه ۲۰ آبان نیز ده‌ها هزار نفر از مردم کیپ تاون در جنوب غربی آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل بویژه نسل کشی و کودک کشی این رژیم در غزه تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که چهل و یک روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، اشغالگران صهیونیست در جنایتی آشکار بامداد روز گذشته (چهارشنبه) پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفا غزه، وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

شرایط این بیمارستان به قدری وخیم است که چند روز پیش «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: پس از اینکه تلاش‌های‌مان برای خروج اجساد ناکام ماند، به صلیب سرخ اطلاع دادیم که شروع به حفر گورهای دسته جمعی در بیمارستان شفا کرده‌ایم.

شمار شهدای فلسطینی در حملات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به مرز ۱۲ هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.