حمایت بروکسل از تحقیقات بین‌المللی درباره جنگ غزه

 لحجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک در تشریح سیاست کشورش در قبال جنگ غزه گفت که « همانطوری که مقاله دیدبان حقوق بشر خاطرنشان کرده، مواضع ما روشن است: آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها، احترام همه طرف‌ها به قوانین بین‌الملل، غیرنظامیان هرگر بعنوان سپر انسانی یا هدف استفاده نشوند، درخواست برای مسئولیت‌پذیری و حمایت از دادگاه کیفری بین‌المللی.»

دیدبان حقوق بشر روز جمعه در مقاله‌ای نوشت: مقام‌های ارشد دولت بلژیک از جمله الکساندر دکرو نخست وزیر، پترا دشاتر معاون نخست وزیرو کارولین گنز وزیر توسعه این کشور نه تنها حمله هفتم اکتبر گروه‌های فلسطینی را محکوم کرده‌اند ولی حملات هوایی اسرائیل را نیز زیر سوال برده و آن را مجازات جمعی فلسطینی‌ها خوانده و خواستار اعمال تحریم‌های هدف و پاسخگو کردن عاملان آن شده‌اند.

این مقاله افزود: دولت بلژیک همچنین از نقش دیوان کیفری بین‌المللی و تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین حمایت کرده است. پیشتر اتحادیه‌های حمل و نقل بلژیک از اعضای خود خواستند تا از بارگیری و تخلیه تجهیزات نظامی که برای جنگ علیه فلسطینی‌ها، به رژیم صهیونیستی صادر می‌شود، خودداری کنند.

اتحادیه‌های آ.سی.وی پلاس، بی.تی.بی، بی.بی.تی.کی و آ.سی.وی-ترنسکام  در بیانیه‌ای مشترکی خبر دادند که کارکنان فرودگاه‌ها محموله های سلاح را مشاهده کردند. در این بیانیه آمده است: در حالی که در فلسطین نسل‌کشی جریان دارد، کارکنان چندین فرودگاه شاهد انتقال سلاح به مقصد منطقه جنگی بوده‌اند.

این اتحادیه‌ها تاکید کردند که بارگیری و تخلیه این تسلیحات به معنای همکاری با سازمان‌هایی است که انسان‌های بی‌گناه را به قتل می‌رسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.