حال و هوای بازار سکه «اقتصادنیوز»؛

سایه سنگین‌ قیمت دلار روی بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۸ آبان

کدخبر: ۶۱۰۸۱۱
اقتصادنیوز: فعالان اقتصادی درباره روند حرکتی قیمت سکه امامی در دومین روز هفته پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گران بهای داخلی بین دو راهی طلا و دلار قرار خواهد گرفت. با این حال عده‌ای دیگر می‌گویند که سکه بازان به نوسانات نرخ دلار در روز جاری دقت بیشتری دارند.
سایه سنگین‌ قیمت دلار روی بازار سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۸ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز هفته بازار ارز تهران شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. همین امر موجب شد قدرت جناح افزایشی بازار سکه تعدیل شود. آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد قیمت سکه امامی که عصر پنجشنبه گذشته بر روی پله نهم کانال ۲۸ میلیون تومان معامله شده بود در ابتدای هفته جاری با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فعالیت کاری خود را آغاز کرد اما در ادامه معاملات با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی از مرز ۲۹ میلیون عقب‌نشینی کرد و در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز هر قطعه سکه امامی در حدود ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

نوسان رفت و برگشتی قیمت سکه در روز شنبه در حالی اتفاق افتاد که قیمت طلای جهانی روز جمعه گذشته تا سطح ۱۹۹۳ دلار پیشروی کرده بود. در واقع این فلز زردرنگ جهانی پس از انتشار گزارش تورم آمریکا روند رو به رشدی را طی کرد و از ۱۹۳۰ دلار به نزدیک سقف ۲ هزار دلار رسیده بود.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شنبه‌شب در حدود ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به عصر شنبه تقریباً رنج بود. در شرایط کنونی با وجود اینکه قیمت اونس طلا در مرز ۱۹۸۰ دلار قرار دارد به نظر می‌رسد که سکه بازان نوسانات نرخ دلار را نیز به‌ دقت زیر نظر گرفته‌اند. دلار در پشت خط شنبه در حدود ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد.

برخی از فعالان اقتصادی معتقدند تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده ۵۱ هزار تومان تثبیت ندهد احتمال نوسان قابل‌ملاحظه سکه امامی دور از انتظار است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در حال حاضر سکه بازان مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارند. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید