بارش باران معابر تهران را قفل کرد/ توصیه پلیس به رانندگان

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، با اشاره به بارش باران در معابر شهر تهران گفت:‌از حوالی ساعت ۱۵ امرو شاهد شروع بارندگی در سطح معابر پایتخت بودیم که این روند همچنان در برخی از مناطق ادامه دارد. همین موضوع نیز سبب لغزنده شدن معابر و سطح راه‌ها، کندی حرکت و ترافیک سنگین در سطح شهر تهران شده است. از این رو پلیس به شهروندان توصیه می‌کند که از ترددهای غیرضروری در سطح معابر پرهیز کرده و چنانچه که می‌توانند کمی دیرتر محل کار خود نیز خارج شوند تا حجم ترافیک مدیریت شود. 

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حال حاضر در اکثر بزرگراه‌های پایتخت نظیر شهید همت، شهید حکیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید نواب صفوی، آیت‌الله سعیدی، شهید صدر، شهید چمران، شهید سلیمانی، شیخ فضل‌الله نوری، کردستان، شهید فهمیده، جلال آل‌احمد، شهید لشکری و ... ترافیک پرحجم و در مقاطعی سنگین گزارش شده است. این وضعیت در برخی از معابر نظیر خیابان آزادی، خیابان انقلاب، خیابان کارگر، خیابان لواسانی، خیابان ولیعصر، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی، خیابان دکتر شریعتی، بلوار میرداماد، خیابان پاسداران و ... نیزوجود دارد.

هشدارهای پلیس به رانندگان برای شرایط بارانی

وی به رانندگان نیز توصیه‌هایی را ارائه کرد و گفت: رانندگان در این شرایط همواره باید سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کرده و از حرکت با باک خالی جدا خوددرای کنند. همچنین لازم است که دقت بیشتری در حین رانندگی داشته باشند. همچنین راکبان موتورسیکلت توجه کنند که تردد موتورسیکلت سواران برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهوردر سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است.

موسوی‌پور ادامه داد:‌ در همین راستا نیز به موتورسواران عزیز توصیه می‌شود از تردد و حرکت در معابر به‌ویژه در هنگام بارندگی برای حفظ ایمنی و جان خود پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ لازم است که رانندگان به چند توصیه مهم توجه داشته باشند. اینکه تیغه های برف پاک کن را تمیز و  سالم نگه دارند چرا که اگر برف پاک کن نتواند شیشه مقابل را به خوبی پاک و تمیز کند در رانندگی و دید مقابل  مشکلاتی ایجاد می‌شود. نکته مهم  رانندگی در آب  و هوای بارانی این است که رانندگان با توجه کامل به مقابل و اطراف رانندگی کنند ، سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

 

وی از رانندگان خواست که قبل از حرکت حتما مخزن شیشه شوی خودرو  را پر کرده و از سالم  بودن آن مطمئن شوند. همچنین لازم است که همواره از سالم بودن سیستم بخاری خودرو در این فصل مطمئن شوند و قبل از حرکت نسبت به بازدید موارد ذکر شده اقدام کنند.

موسوی‌پور با بیان اینکه بارش باران احتمال برخورد و تصادفات خودروها را به‌علت لغزنده بودن سطح راه  و معابر چندین برابر می‌کند. گفت: به همین دلیل است که رانندگی در این شرایط سعه صدر بیشتری از رانندگان را می‌طلبد و با توجه به لغزنده بودن معابر رانندگان باید فاصله طولی بیشتری را با خودروی مقابل رعایت کنند تا امکان تصادف را به حداقل ممکن برسانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.