انهدام باند سارقان خودروها در جنت‌آباد تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری چهار سارق که با همکاری یکدیگر اقدام به سرقت از دستکم ۳۰ خودرو در محدوده جنت‌آباد کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده بلوار شاهین در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودرو سمند با ۳ سرنشین مشکوک شده و با زیر نظر گرفتن خودرو به صورت نامحسوس مشاهده کردند که خودرو مورد نظر کنار یکی از خودروهای پارک شده توقف کرد و سرنشینان خودرو به قصد سرقت از آن پیاده شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران بلافاصله برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند، گفت: این افراد به محض مشاهده گشت پلیس به طرز خطرناکی از محل متواری شده و با خودرو از محل دور شدند. در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و متهمان آغاز شد. 

وی با بیان اینکه متهمان توجهی به فرمان‌های ایست پلیس نکردند، ادامه داد: ماموران با استفاده از طرح مهار و قانون به کار گیری سلاح  موفق شدند خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند. همچنین داخل خودروی سواری نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد زیادی لوازم مسروقه از داخل خودروی متهمان کشف و ضبط شد. 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده در مقر انتظامی، گفت: پس از انتقال متهمان به مقر پلیس، ماموران از طریق شیوه‌های نوین پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شدند. همچنین این افراد نیز به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه با هماهنگی قضائی، تیم عملیات کلانتری بلافاصله به مخفیگاه متهمان اعزام شده و با اجرای عملیات پلیسی یک نفر دیگر  از اعضای این باند را نیز دستگیر و  به مقر انتظامی منتقل کردند.

قاسم پور اضافه کرد:‌ همچنین از این محل نیز بازرسی شد که در جریان آن تعداد زیادی اموال مسروقه شامل باند خودرو ،ساب، جک ، آمپیلی فایر، جعبه بوکس، جعبه فرز انگشتی، سشوار صنعتی ، دریل شارژی، دریل برقی ، کمپرسور باد، جعبه ابزار به همراه محتویات و تعدادی ضبط به ارزش حدود چهار میلیارد ریال  کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه چهار متهم در تحقیقات ابتدایی به ۳۰ فقره سرقت محتویات خودرو در خیابان‌های غرب تهران اعتراف کردند، گفت: این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بودند. در همین راستا نیز برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای کشف جرایم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.