بیشترین تصادفات رانندگی در این استان ها رخ می دهد

سردار حسن مومنی درجلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان راهداری، بیمه مرکزی، جمعیت هلال احمر، سازمان هواشناسی و... که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، بر ضرورت کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های کشور تاکید کرد و گفت:‌ آمارهای ما نشان می‌دهد که در زمستان سال گذشته نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۲۹ درصدی جانباختگان تصادفات رانندگی بودیم و در واقع در زمستان سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۷۰ نفر بیشتر از زمستان سال ۱۴۰۰ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند،

عکس اولین قربانی تصادف در ایران

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد از کل تصادفات رخ داده در سال ۱۴۰۱ در فصل زمستان رخ داده است، گفت:‌ همچنین برابر آمارهای مرفوک ما، ۲۳ درصد از تصادفات در فصل بهار، ۲۸ درصد در فصل تابستان و ۲۶ درصد نیز در فصل پاییز رخ داده است.

رئیس پلیس راه کشور درباره استان‌های دارای بیشترین تصادفات رانندگی در فصل زمستان نیز گفت: بیشترین تصادفات در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و کردستان رخ داده است. استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری نیز کمترین تصادفات را داشته‌اند.

مومنی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات درپی عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و سرعت و سبقت غیرمجاز رخ داده است، اظهارکرد: همچنان فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها دارای بیشترین تصادفات رانندگی بوده است. بیشترین تصادفات نیز در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی نیز گفت: باید تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و در راستای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن اقدام کنند. امیدواریم که با اقدامات انجام شده در زمستان امسال شاهد کاهش وقوع تصادفات رانندگی و همچنین کاهش آمار جانباختگان ناشی از این تصادفات باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.