۴ حمله در ۲ ماه؛ هکرها همچنان به جاستین سان علاقه‌مند هستند

خالق رمزارز ترون، هدف جذاب هکرها!

کدخبر: ۶۱۲۲۶۳
اقتصادنیوز: دو صرافی بین‌المللی HTX (هوبی سابق) و پولونیکس که هر دو در سال‌های اخیر توسط جاستین سان خریداری شده‌اند طی دو ماه گذشته زیر بار حملات مکرر هکرها قرار گرفته‌اند. برخی از این حملات دفع شده اما تعدادی از آن‌ها موجب ضررهای هنگفتی به این میلیونر جوان شده است. هرچند آقای سان وعدهٔ جبران خسارت داده، جامعه رمزارزها از موضوع جدی‌تری نگران است.
خالق رمزارز ترون، هدف جذاب هکرها!

به گزارش اقتصادنیوز جاستین سان کارآفرین ۳۲ساله و خالق بلاک‌چین ترون (Tron) یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ها در دنیای رمزارزها است. از او همانند ساتوشی ناکاموتو خالق بیت‌کوین و ویتالیک بوترین خالق اتریوم، به‌عنوان یکی از چهره‌های برجستهٔ بازار ارزهای دیجیتال یاد می‌شود. باوجوداینکه جاستین یکی از پرکارترین و موفق‌ترین کارآفرینان دنیای بلاک‌چین و رمزارزهاست، تاکنون مواضع و تصمیمات او منجر به دشمن‌تراشی‌ها و ضررهای مالی بزرگی برای کسب‌وکارش شده است.

کافی است بدبیاری‌های سریالی جاستین سان در طی دو ماه اخیر را بررسی کنیم. صرافی HTX (هوبی سابق) اکتبر سال ۲۰۲۲ توسط سان خریداری شد. این صرافی از زمان تغییر نام در ۱۳ سپتامبر امسال دومرتبه مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است. اولین‌بار تنها چند روز بعد از تغییر نام تجاری این شرکت اتفاق افتاد که در پی آن نزدیک به ۸ میلیون دلار رمزارز توسط مهاجمی ناشناس به سرقت رفت. دومین مرتبه همین چند روز اخیر اتفاق افتاد و HTX نزدیک به ۳۰ میلیون دلار دارایی خود را طی حمله‌ای از دست داد. علاوه بر این ۱۰ نوامبر امسال پولونیکس صرافی دیگر آقای سان که در سال ۲۰۱۹ خریداری شده، دست‌کم ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را طی دستبردی بزرگ به باد داد.

از طرفی دیگر زنجیره هکو (HECO) که برای سهولت در انجام تراکنش رمزارزی بین HTX و شبکه‌های دیگر طراحی شده، در روزهای اخیر با یک نقض گسترده مواجه شده است. چند روز قبل یعنی ۲۲ نوامبر، یک گروه هکری ناشناس با حمله به این پل حداقل ۸۶٫۶ میلیون دلار را به آدرس‌های مشکوک و مجهول ارسال کرد. به‌این‌ترتیب پلتفرم‌های این جوان بدشانس مجموعاً نزدیک به ۲۰۸ میلیون دلار طی ۴ نفوذ در ۲ ماه اخیر ازدست‌داده‌اند. علی‌رغم وعده جاستین سان مبنی بر جبران خسارات هر چهار حادثه، برخی از فعالان بازار خواستار دوری جامعه کریپتو از صرافی‌های پولونیکس و HTX شده‌اند. دراین‌بین زمزمه‌هایی از احتمال دست‌داشتن افراد آشنا و نزدیک به ایشان شنیده می‌شود. برخی احتمال می‌دهند باتوجه‌به این‌که علت همه این هک‌ها نشت کلید خصوصی است، درز مداوم اطلاعات ممکن است کار یک «خودی» باشد. به‌هرحال منشأ این حملات هرچه که هست تا کنون توانسته ضربات بزرگی را به این شخص وارد کند. باید دید روحیهٔ مبارز آقای سان تا کجا تحمل این ضربات سنگین و دفع آثار آن را دارد. چرا که هر بار نه‌تنها صرافی‌ها، بلکه پروژه‌های موفق ایشان که زمانی مستقیماً در آن‌ها نقش داشته به باد انتقاد گرفته می‌شوند.

عده‌ای اظهار نظرات گاهی تند، انتقادهای بی‌پرده از سیستم بانک‌داری سنتی و کنایه‌پراکنی به ویتالیک بوترین خالق اتریوم و شخصیت‌های محبوب دیگر را علت دشمنی عده‌ای با او می‌دانند. آقای سان بارها توسط افراد و انجمن‌های ناشناس به قتل یا ازدست‌دادن تمامی دارایی‌اش تهدید شده است. البته باید اشاره کرد تا حدودی همین روحیهٔ جنگندگی و اخبار همیشگی پیرامون او منجر به شناخته‌شدن پروژه‌هایش به جامعه رمزارزها معرفی پتانسیل‌های پروژه‌هایی نظیر ترون، بیت‌تورنت و استیم‌ایت به جامعه رمزارزها شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید